- fre 24 jan 2014, 10:42
#828588
Ursäkta OT.
PFA skrev:Vi har redan en BMW, det räcker så. Vad gäller resten av ditt inlägg så har jag svårt att se den stora besparingen i att "låsa" ett motoralternativ av sex möjliga till en viss utrustningsnivå, men det kanske bara är jag...Linqid skrev:Ett möjligt sätt att lösa ett sådant överväldigande problem på, för en bilspekulant med läggning för full valfrihet, skulle ju kunna vara att köpa - ja, en BMW t ex. Att bilfabrikanterna väljer att göra på olika sätt kan ju bero på att de har olika synsätt på vad som säljer mest/bäst på olika marknader (Volvo har tydligen gjort fullständigt fel på den punkten enligt vissa), har olika kortsiktiga och långsiktiga produktstrategier, har olika ekonomiska resurser, att valfrihet för kund kostar för biltillverkaren och därmed kanske påverkar prissättning i fel riktning etc. etc. Men ja, det var bara en tanke...och fullständigt OT.simonhalmstad skrev:Som vanligt då, begränsa sverige med en massa grejo,r en xc60 t6 kan man bara få med r-design här vilket är konstigt, du kan få summum till den i andra länder men inte i sverige.Jag fattar verkligen inte hur Volvo tänker när man hela tiden lägger begränsningar på det ena och det andra. Att bli påtvingad R-Design bara för att man vill ha T6 är ju rent löjligt. För mig är det den stora skillnaden mellan Volvo och tyskarna - att inte kunna få bilen i precis det utförandet man vill.
En BMW kan fortfarande ha Chrome Line och träpaneler även om du väljer M-paket, köper du Volvo kan du aldrig välja det ena och samtidigt ha det andra...
Ursäkta OT.
Kör: BMW 340i xDrive Gran Turismo M-Sport -18 och BMW M140i xDrive Shadow -18