Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#828387
Som vanligt då, begränsa sverige med en massa grejo,r en xc60 t6 kan man bara få med r-design här vilket är konstigt, du kan få summum till den i andra länder men inte i sverige.
Användarvisningsbild
av MartinS
#828396
Den fyrcylindriga med awd lär dröja, och tills dess lär det va sex-cyl
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#828400
Jag hörde ett rykte att dom skulle lägga ner produktionen av T6 awd 304hk vecka 20 i år. Men det låter märkligt om dom inte har något annat på g!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#828405
T6 är den finaste motorn Volvo har den kan dom väl inte bara lägga ner sådär, tror den finns kvar minst till S80/V70/XC70 går i pension.
Användarvisningsbild
av MartinS
#828441
XC90_Executive skrev:Jag hörde ett rykte att dom skulle lägga ner produktionen av T6 awd 304hk vecka 20 i år. Men det låter märkligt om dom inte har något annat på g!
Jag tror du blandar ihop det med 3.2 fwd, den försvinner då.
av Linqid
#828447
XC90_Executive skrev:Den finns kvar givetvis. Men går inte att beställa i Sverige just nu!
Vet du varför? Jag har sett flera exemplar i Göteborg, av både S80, V70 och XC60. Om det inte är så att alla tillhör VPS har ju uppenbarligen några hunnit ut till kund.
av Linqid
#828451
simonhalmstad skrev:Som vanligt då, begränsa sverige med en massa grejo,r en xc60 t6 kan man bara få med r-design här vilket är konstigt, du kan få summum till den i andra länder men inte i sverige.
Jag fattar verkligen inte hur Volvo tänker när man hela tiden lägger begränsningar på det ena och det andra. Att bli påtvingad R-Design bara för att man vill ha T6 är ju rent löjligt. För mig är det den stora skillnaden mellan Volvo och tyskarna - att inte kunna få bilen i precis det utförandet man vill.

En BMW kan fortfarande ha Chrome Line och träpaneler även om du väljer M-paket, köper du Volvo kan du aldrig välja det ena och samtidigt ha det andra...
av PFA
#828468
Linqid skrev:
simonhalmstad skrev:Som vanligt då, begränsa sverige med en massa grejo,r en xc60 t6 kan man bara få med r-design här vilket är konstigt, du kan få summum till den i andra länder men inte i sverige.
Jag fattar verkligen inte hur Volvo tänker när man hela tiden lägger begränsningar på det ena och det andra. Att bli påtvingad R-Design bara för att man vill ha T6 är ju rent löjligt. För mig är det den stora skillnaden mellan Volvo och tyskarna - att inte kunna få bilen i precis det utförandet man vill.

En BMW kan fortfarande ha Chrome Line och träpaneler även om du väljer M-paket, köper du Volvo kan du aldrig välja det ena och samtidigt ha det andra...
Ett möjligt sätt att lösa ett sådant överväldigande problem på, för en bilspekulant med läggning för full valfrihet, skulle ju kunna vara att köpa - ja, en BMW t ex. Att bilfabrikanterna väljer att göra på olika sätt kan ju bero på att de har olika synsätt på vad som säljer mest/bäst på olika marknader (Volvo har tydligen gjort fullständigt fel på den punkten enligt vissa), har olika kortsiktiga och långsiktiga produktstrategier, har olika ekonomiska resurser, att valfrihet för kund kostar för biltillverkaren och därmed kanske påverkar prissättning i fel riktning etc. etc. Men ja, det var bara en tanke...och fullständigt OT.
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#828483
Begriper inte på Volvo att dom enbart sätter in sportratt i XC60 den är inte ett dugg sportig, men det kanske behövs för att man ska kunna hålla i sig rejält eftersom att den kränger så mycket i en kurva i lite högre fart. :lol:
av PFA
#828572
För att riktigt belysa osportigheten i en XC60 så vill du kanske att Volvo ska lägga in rattmuff som möjligt tillval i XC60-konfiguratorn, eller möjligen som inkluderat i ett Vinterpaket, med full valfrihet mellan kulörer (även egna) samt med valfri mjukhetskoefficient? ;)

Kan du inte låta oss som har/kommer att ha en XC60 tro att XC60'n är jättesportig? :) En V70 är inte särdeles sportig, men faen vad en takspoiler hjälper till...

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]