Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LarsaV60
#1571048
rosefors skrev:Det är ju inte i närheten samma motor som diskuteras i de 10++ år gamla inläggen.
Nej jag vet, borde varit tydligare. Tråden hade dock gett mig onda aningar innan jag fick min bil, att den inte skulle leverera den låg förbrukning jag hade hoppats på. Men borde varit tydligare. Tack!
av S65D
#1571075
LarsaV60 skrev:
rosefors skrev:Det är ju inte i närheten samma motor som diskuteras i de 10++ år gamla inläggen.
Nej jag vet, borde varit tydligare. Tråden hade dock gett mig onda aningar innan jag fick min bil, att den inte skulle leverera den låg förbrukning jag hade hoppats på. Men borde varit tydligare. Tack!
Hänger inte med på vad tycker borde ha varit tydligare?
Användarvisningsbild
av Derank
#1571416
LarsaV60 skrev:Är lite förvånad över många av er till synes höga förbrukning.

Jag plockade ut en ny V60 T6 i december och har hitintills kört 361 mil med en snittförbrukning på 0,3 liter milen. Visst än så länge mestadels i hybridläget, dvs bilen har kört på el, el + bensin vid gaspådrag, och bensin när elen tagit slut. Dessutom har jag 3 mil till jobbet och kör totalt ungefär 7 mil om dagen inkluderat övriga körningar/aktiviteter. För vardaglig körning så är jag jättenöjd hitintills då bilen snarare överträffat mina förväntningar än tvärtom.

Vi får se i sommar då bilen ska åka t.o.r. Provence utan att direkt kunna laddas. Vi kommer heller inte kunna ladda vid vår slutdestination då vi kommer stå parkerade på gatan.

// L
Du kan ju snitta 0,0 om du vill, alltid köra på el, men det är inet en hybrid i det 10år gamla inlägget, de fanns inte då.

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

Tack så mycket för svaren. Nu har jag b[…]

HUD (Head Up Display) skulle jag verkligen priorit[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]