Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tvillingpappa
#824978
Hej alla glada. Detta är min första tråd i detta forum. Jag är, som mitt arnvändarnamn antyder, pappa till tvillingar. De fyller snart 16 månader.

Vi har i dagsläget en V70II och är intresserad av en V60 framöver. Jag undrar om det får plats med två stycken bakåtvända Britax Multi-Tech II i följd, dvs på passagerarsidan. I V70:n är det inga större problem, endast något begränsat med benutrymme för pojkarna.

Självfallet tänkte jag prova hos handlaren, men tänkte slänga ut frågan här först. Kanske är det något som kör med den setup:en.

Tack
Användarvisningsbild
av joel80
#824991
Har inget svar på din fråga då jag själv kör v70, men tänkte själv höra med dig hur du har stolarna i din v70. Har du på ytterplatserna? Då kan man inte använda mittensätet? Skulle det funka med en av britax-stolarna i mitten?
av Tvillingpappa
#825050
Jag har stolarna på passagerarsidan, en fram och en bak.

Problemet med att ha en av stolarna på mittenplatsen bak är som jag ser det att (1) Det finns en risk att vinkeln på golvstödet, dvs pinnen som sitter bakom i ryggstödet på Britax Multi-Tech II, blir för brant samt (2) förarstolen får begränsad justeringsmöjligheter.

Jag tittar som sagt på V60, men även XC60 skulle vara intressant gällande min ursprungliga fråga.
av Andreas1980
#825123
Hej!

Hade själv liknande problem, dock en framåtvänd och en bakåtvänd...

Lösningen i vårt fall blev att köpa en ny stol till den minsta;
http://www.jollyroom.se/catalog/product ... type=click

Blev gott om plats på passagerarsidan, jag har inga problem att sitta framför (180cm).

Två sådana stolar fungerar säkerligen utmärkt...
De är dessutom anpassade för att ha i mitten om behovet finns.

Är dock tveksam till att bagaget räcker till med tvillingar ??:-/
av V60T3
#825277
Har inget direkt svar på din fråga då vi inte har din stol, men vi har en Basafe X3 samt en Britax hi way som nämns ovan. Har dock aldrig haft dem monterade samtidigt i V60n. Hiwayen har vi i V60n just för att den är riktigt smidig, en av de minsta. Besafe när nog en av de största som jag gissar är ungefär i storlek som en Multitech? . När vi har Hiwayen i framsätet så finns det iaf. gott om plats bakom. När vi haft Besafen i V60n blir det tajt...

Så jag är lite tveksam till att det fungerar. Å andra sidan så skall det inte skilja jättemycket mellan V60 och V70 utrymmesmässigt i kupén enligt en tidigare tråd här på forumet där de jämfört centimetrar. Lättast är nog, om ingen här har exakta svaret här, att du släpar med dig dina stolar till Volvohandlaren :???:
av Tvillingpappa
#825305
Förhoppningsvis har handlaren Britax M-TII, då Volvo även säljer den under sitt varumärke.
av Tvillingpappa
#860132
Jag har ännu inte testat den eftersökta lösningen, men kommer att chansa då innerutrymmena på V60 och V70 verkar vara snarlika med undantag för takhöjden.

Självfallet kommer jag att prova ut bilmodellen i fråga innan jag beställer min tjänstebil.
av Hyundaii30
#1318797
Svar ja. Har själv en bakåtvänd fram och en bakåtvänd bak. Inga problem. Tillräckligt med plats. Var själv orolig inför köpet men det gick bra ändå.
av Ruty
#1471769
Vi har precis köpt en Volvo V60 & ska få ett till barn… funderar på:

1. Vilka bakåtvända bilbarnstolar har ni haft fram & bak i bilen?! 😊

2. Hur blir det med sikten på höger backspegel?

Tack 😊👍🏽
av tluse
#1483614
Vi hade 2 st besafe izi plus i rad i vår v60 -12. Det var inte mycket marginal att spela på, men vi fick in bägge.

Högerspegeln får man liksom köra sig att köra utan. Jag såg väldigt lite. :-D

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]