Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gunner
Då leveranserna börjat trilla in. Så tänkte jag att det är hög tid för denna tråd! Mina synpunkter dröjer, då bilen hämtas i morgon! Men andra har ju redan fått sin julklapp :) . Så dela gärna med er av era synpunkter här.
//Mats
Användarvisningsbild
av poscarjr
Nu kan jag skriva i denna tråd... :)
Mer kommer ikväll.
Användarvisningsbild
av poscarjr
6 mil körda - känns mkt bra. Har nog inte så mkt att säga om motorn än så länge dock. Måste nog samla ihop lite mer mil innan jag summerar nåt.
Första intrycket av den nya manuella lådan var att den kändes tajt, kort och distinkt - bra med andra ord. Framförallt är knoppen är hur snygg som helst. Har hela tiden trott att det är automaten som visas interiört i Bygg din Volvo och varit irriterad på det. Så när jag klev in i bilen första gången så trodde jag för nån sekund att jag fått en automat... :)
Men icke alltså - den manuella knoppen är numera väldigt lik den i automaten. (Och nu gick jag tillbaka till Bygg din Volvo och noterar att bilden ändrar sig en aning när man skiftar man/aut. Och jämför sen mot en Nordic så ser man ju verkligen skillnaden...)

Men mest är jag bara lyrisk över spotify och telefon som parade ihop sig med bilen på direkten utan bekymmer. Och keyless, och displayerna...det här kommer bli bra det.

/Patric

PS
1. Färddatorn pekar på 5.8 nu
2. Min Volvo visar status 8 och köplats 4091...
av PFA
Grattis till bilen! Det låter lovande.

Det där med köplatsen är ju minst sagt märkligt. Skrev precis i min egna uppstartade tråd "VEA leveransdatum" att jag nu ligger på plats 7149, och idag gick över i steg 2. Mina förhoppningar ökar nu att jag kanske kan få den snabbare än v. 6, som det nu står på Min Volvo. Men det är väl bara önsketänkande :)
Användarvisningsbild
av poscarjr
Tack PFA. Tror inte att snabbare än v.6 är önsketänkade. Skrev precis lite mer om hur det sett ut för mig i den andra tråden.
av PFA
poscarjr skrev:Tack PFA. Tror inte att snabbare än v.6 är önsketänkade. Skrev precis lite mer om hur det sett ut för mig i den andra tråden.
Jag hoppas :) Skriv gärna fler omdömen om motorn när du känt på den lite mer. Som jag förstår det har du beställt en V70 D4 manuell? Spec? Bilder? :)

Det måste ju nästan vara en av dem första som levereras i Sverige. Vet du?
av Gunner
Så har även jag äntligen blivit nybilsägare. Det första man får uppleva, är fel färgsättning på inredningen! :evil:
Hade beställt svart innertak och fick vitt!! Bra jobbat Volvo!! :( . Kan inte skylla på säljaren, för han ändrade specen en dag efter beställning. Frågan är vad man kan kräva i kompensation? :) . Funderar på uppgraderad nyckel, så jag kan fjärrstarta värmaren. Det kan ju knappast vara för mycket begärt? Annars känns ju bilen och drivlinan helskön, måste jag säga.
Men får återkomma med en djupare analys. Efter lite mer körsträcka än de 25 kilometer det blev i dag. Har dock lekt med blåtanden och röststyrningen en stund i kväll och det verkar ju funka! :) . Men det tar nog ett tag, att lära sig alla nya funktionerna som Sensus medför! :)
//Mats
av V60T3
Gunner skrev:Så har även jag äntligen blivit nybilsägare. Det första man får uppleva, är fel färgsättning på inredningen! :evil:
Hade beställt svart innertak och fick vitt!! Bra jobbat Volvo!! :( . Kan inte skylla på säljaren, för han ändrade specen en dag efter beställning. Frågan är vad man kan kräva i kompensation? :) . Funderar på uppgraderad nyckel, så jag kan fjärrstarta värmaren. Det kan ju knappast vara för mycket begärt? Annars känns ju bilen och drivlinan helskön, måste jag säga.
Men får återkomma med en djupare analys. Efter lite mer körsträcka än de 25 kilometer det blev i dag. Har dock lekt med blåtanden och röststyrningen en stund i kväll och det verkar ju funka! :) . Men det tar nog ett tag, att lära sig alla nya funktionerna som Sensus medför! :)
//Mats
Tråkigt med taket. Men med tanke på att du har hämtat ut bilen och därigenom accepterat varan med dess spec. torde alla möjligheter till kompensation vara förfallna. Enda Du kan hoppas på är den andre partens (säljarens) välvilja och då mot bakgrund av t.ex. framtida affärer.

Det bästa ur förhandlingssynpunkt hade varit att du bad säljaren föreslå en rimlig kompensation om du accepterar bilen som den är.

Mvh
av swedala
Gunner skrev:Så har även jag äntligen blivit nybilsägare. Det första man får uppleva, är fel färgsättning på inredningen! :evil:
//Mats
Vet inte om jag missförstår dig.
Du ändrade din beställning till svart innertak och säljaren ändrade din orderbekräftelse dagen efter?

Jag ser inte detta som något problem, om du har en orderbekräftelse som bekräftar detta.
I så fall tycker jag att en kompensation är rimlig.
av Gunner
Jo. Så ser jag också på saken! Får se vad jag får för svar i morgon. Men kan inte tänka mig att de är ogina i ett fall som detta.
//Mats
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39
B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]