Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
dol skrev:Jag börjar bli sugen på S80 igen efter XC60, helst en t6:a. Nån som provat VEA t6 i S80? Blir det samma torque steer som i framhjulsdriven XC60?
VEA T6 erbjuds inte till S80 tyvärr. Däremot finns T6 AWD kvar, med 6-cylindriga motorn
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Som vanligt ska Volvo personbilar Sverige begränsa utbudet & utrustningsnivåerna på hemmamarknaden, T6 Fwd vea finns i andra länder men inte tillgänglig för Sverige. Annars kan jag tänka mig att en s80 T6 AWD är en mycket komfortabel & trivsam bil som är rolig att köra, och nu med senaste faceliften känns den mycket väl ihopskruvad. :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Min kollega tog just ut en ny tjänste-S80. En D4 (VEA) med nya lådan. Ett klart lyft jämfört med tidigare S60 D3 MY12 enligt kollegan. S80 är klart underskattad, och jag tycker det är synd att VPS "misshandlar" modellen genom sina restriktioner.
av valln
Jag överhörde en diskussion från en volvoförsäljare. Försäljaren menade att körsträckan skulle vara åtminstone 5 mil för en dieselbil.
Är det någon mer eller mindre officiell rekommendation från Volvo?
Kampanjpriserna på v70/s80 T5 med business edition skulle kunna tyda på detta. Alltså renässans för bensinmotorer! :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dumt att nya T5an inte kan gå på E85 också eller hur många procent etanol den klarar av, någongång blir det väl mer än 5% E85 i bensinen, skatten hade ju blivit en hel del billigare.
av valln
Skatten på en T5 är en tusenlapp och om den blir billigare på en bil som kostar åtminstone 300 000 kr gör ju varken från eller till.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Sen hade man sparat någon krona per mil med att tanka E85. Leendet kanske funkar fint att hälla i E85 i dom nya vea bensinarna.
av perhall
Guligan skrev:Min kollega tog just ut en ny tjänste-S80. En D4 (VEA) med nya lådan. Ett klart lyft jämfört med tidigare S60 D3 MY12 enligt kollegan. S80 är klart underskattad, och jag tycker det är synd att VPS "misshandlar" modellen genom sina restriktioner.
Det gör de helt klart, finns knappt demobilar hos handlare t ex. Och kampanjerna är mer av slaget "D5 Business edition med elst stolar och 18"" 30 000 rabatt än nåt som är mer intressant för en bredare publik...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Miljövänligare + lite rappare. :-)-) Men dom kanske är anpassade att kunna klara av 20 procent E85 då dom troligtvis ökar inblandningen med tiden. Nu hotas E85 fabriken i norrköping med att läggas ner, inte konstigt då dom flesta tjänsteslädar inte körs på E85 längre.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]