Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Derank skrev:fattar inte att vissa inte känner skillnad jag känner skillnad det är en helt annan bil och jo soppan har betydelse ju högre oktan ju mer prestanda får du ut.. säger ju sig självt...

läste på polestars sida till och med

Beror ju på vad man kommer ifrån och vad man valt för trimleverantör, att köra polestar i en D5a är ju rätt meningslöst, men de som kört polestar i en D3a lär ju tappa hakan, sedan beror det ochså på vilken bilmodell vi pratar om, en V60D4a awd el VEA är ju rätt pigg som den är, en XC60 D4a awd är ju trött som röven, jag chippade ganska omgånde till 245/500 och skillnaden är som natt och dag.

Och soppan har ingen betydelse.[/quote]

kör själv en T5 med Polestar och det är som natt och dag där faktiskt skjuter på hela mätaren ut.....

*bättre gensvar
*bättre växlingar växlar betydligt bättre i Eco + när man kör det programmet
*växlar betydligt snabbare i D läget och Sport
Användarvisningsbild
av Perra83
Strebern skrev:Kan bara tipsa lite om polestar.
Jag har en T6 VEA, och har optimerat genom polestar (+4 hk/30 Nm), och då kan man ju tänka att det är 0 i skillnad med tanke med den lilla ökningen i hk, men det är en jädra skillnad ändå.
Den levererar kraften på ett helt annat sätt, att få en 4-cyl premium går ju inte, men optimeringen gjorde ett rejält lyft i upplevelse för min del, motorn upplevs efter optimeringen som med större slagvolym, den lägger på mer vrid hela tiden och det blev rejält roligare att köra, den blev "rätt" inställd helt enkelt, som en strypning som plockats bort.
Precis så känner jag med i D5 VEA.
Jag fick 8hk och 30Nm. Det är absolut skillnad. Det saknas alldrig ork i motorn.
Sen ska man inte jämföra gamla motorerna mot nya VEA och tro att bara för att det är en diesel mm. så är det samma köruppleve för det är det INTE!
D5 VEA i XC90 upplevs som hopplös enligt en del men det är den inte i en V60!
För en del är det inte värt RICA el Polestar och köper annat från Ebay. För mig och många andra är det inget problem att låta Volvo installera Polestar.
Användarvisningsbild
av C.W.
Jo det var BraBils kampanj jag beställde.
Kör för övrigt med 98 oktan så ofta jag kan.
Har T5 B4204T11 motorn.
Beror nog på den förväntade upplevelsen tror jag.
Jag jämförde med när jag trimmade V50 T5:an tidigare.
Upplevde mera drag i det trimmet (långt innan Polestar)
Användarvisningsbild
av LazerHawke
C.W. skrev:Jo det var BraBils kampanj jag beställde.
Har T5 B4204T11 motorn.
hehe har själv kört med över 300hk i 2 av mina andra volvos :)
men tycker denna skjuter på bra mot org
Användarvisningsbild
av C.W.
LazerHawke skrev:
C.W. skrev:Jo det var BraBils kampanj jag beställde.
Har T5 B4204T11 motorn.
hehe har själv kört med över 300hk i 2 av mina andra volvos :)
men tycker denna skjuter på bra mot org
avundsjuk, jag är så avundsjuk!
:)
av svedan
spaceuser skrev:Verkar tydligen bara gälla VEA (eftersom du tydligen kunde boka), vilket är jäkligt trist, för då jag via Bilias webchat nyss frågade om min D4 AWD MY16, så kostade det över 9.200 SEK, och de hade ingen kampanj alls som hon kunde få fram. Priset är då på tok för mycket!
Frågade om jag skulle köra till Göteborg eller om dom kunde låta göra det i Stockholm. Så det blev 6900:- , xc60, D4 awd-16.
Polaren fick samma pris med sin nya. Så snacka med dom så går det nog?? Och skillnad blev det! Pigg innan och märkbart piggare när man trycker på.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]