Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Men hela konceptet bygger ju på att man alltid kan skylla på någon annan
ÅF kan inte påverka Volvo, det är deras fel, om man "tycker" något
Volvo hänvisar till ÅF och så är cirkel sluten
Finner att man inte är intresserad av återkoppling heller
Att man inom ÅF sidan inte kan produkterna och svarar direkt fel verkar man inte vara bekymmrad av inom Volvo
Undrar hur man kvalitetssäkrar en ÅF, det är riktigt uselt att jag som kund kan mera än ÅF kring produkten, detta bara genom att läsa lite i manualerna
av Melmac
Har nu pratat med Bilias huvudkontor där jag bad om att få prata med försäljningschefens chef. Killen bad mig skriva ner hela förloppet och hur jag upplever det hela och skicka det till Bilias kundrelationsansvarig.
Vi får se vad det ger, har skrivit två A4 sidor där jag sammanfattar det hela med att jag som kund och lekman ska tydligen kunna mer än Volvo och Bilia experten som säljer bilen till mig, både när det gäller bil och Bilias affärssystem. :evil:

Erkänn felet, ljug inte och sluta behandla mg som en idiot! Jag har just fått lektion 1A på hur man som säljare INTE ska göra med en missnöjd kund. Eftersom jag är säljare själv är detta riktigt nyttigt. Fy fan!
av Melmac
E-mailet verkade ta snurr i bygget. Ska lämna in bilen i eftermiddag, ta ut en lånebil och de beställer en ny till mig. :)
Tror på det när jag har bilen framför mig, men det verkar som det löser sig.
Användarvisningsbild
av Rillee
Skönt att det verkar lösa sig.
De kommer kanske att förbättra sina sälj program och kanske skicka sina säljare på kurs nu.
av chaffis75
Wow härligt, ja man ska stå på sig men vara saklig hela vägen de brukar löna sig precis som de verkar vara i detta fallet.
Skönt även om du nu får vänta igen på din nya bil.

Fredrik
av ansjo
Gott mos :). Då kanske du får ha lånebilen fritt under väntetiden som "plåster på såren" :)?
av Melmac
Det var det som man sa i telefon (som jag spelade in), jag nämnde att jag givetvis betalar min soppa själv och att vi ska köra en tur till DK i sommar, men att jag inte komemr att ligga o kör i onödan. Han sa att jag skulle få en likvärdig bil.
Användarvisningsbild
av Rillee
Vänta på en ny bil är ju halva nöjet
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Lampor + VoC

Ryck ur di små lyktorna som sitter på […]

Om du menar att du ska ha igång Volvo on C[…]