- tor 03 feb 2011, 18:30
Oj det lät ju inte som en allt för rolig nota från verkstaden:(
Jag fick 10% Rakt över på hela bilen efter lite hot om att byta leverantör av min bil. Hade två offerter som skiljde på 1500 kr. 2 andra säljare gav upp kampen efter en stund och vägrade sänka mer.
Den säljare som vart billigast är den som leverarat mina 2 senaste bilar oxå.
Förstår inte att man måste kohandla och pruta när man skall köpa bil. Det bästa vore ju att få rätt pris direkt säljarna kan ju inte vara dummare än att dom vet att man kommer begära in kontroll offerter från andra handlar och även för dom presentera sin lägsta offert för att se om dom är villiga att erbjuda en bättre affär.
Qualia skrev:Jag vet. De kommer inte att erbjuda polestar på D3 däför valde jag D5. Sen e det företaget som står för den. Kanske blir polestar efteråt. Vi får se hur det blir. Jag fick 10'5% rabbat på bilen. och ca 9- 10% på all annat. Helt ok tycker jag ;).
Hoppas bara jag får min 04 S60 såld i maj. byte generator idag för 6k idag... nu e det ju 4månader kvar nästan..
Oj det lät ju inte som en allt för rolig nota från verkstaden:(
Jag fick 10% Rakt över på hela bilen efter lite hot om att byta leverantör av min bil. Hade två offerter som skiljde på 1500 kr. 2 andra säljare gav upp kampen efter en stund och vägrade sänka mer.
Den säljare som vart billigast är den som leverarat mina 2 senaste bilar oxå.
Förstår inte att man måste kohandla och pruta när man skall köpa bil. Det bästa vore ju att få rätt pris direkt säljarna kan ju inte vara dummare än att dom vet att man kommer begära in kontroll offerter från andra handlar och även för dom presentera sin lägsta offert för att se om dom är villiga att erbjuda en bättre affär.
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul