Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Qualia skrev:Jag vet. De kommer inte att erbjuda polestar på D3 däför valde jag D5. Sen e det företaget som står för den. Kanske blir polestar efteråt. Vi får se hur det blir. Jag fick 10'5% rabbat på bilen. och ca 9- 10% på all annat. Helt ok tycker jag ;).
Hoppas bara jag får min 04 S60 såld i maj. byte generator idag för 6k idag... nu e det ju 4månader kvar nästan..

Oj det lät ju inte som en allt för rolig nota från verkstaden:(
Jag fick 10% Rakt över på hela bilen efter lite hot om att byta leverantör av min bil. Hade två offerter som skiljde på 1500 kr. 2 andra säljare gav upp kampen efter en stund och vägrade sänka mer.

Den säljare som vart billigast är den som leverarat mina 2 senaste bilar oxå.

Förstår inte att man måste kohandla och pruta när man skall köpa bil. Det bästa vore ju att få rätt pris direkt säljarna kan ju inte vara dummare än att dom vet att man kommer begära in kontroll offerter från andra handlar och även för dom presentera sin lägsta offert för att se om dom är villiga att erbjuda en bättre affär.
av Qualia
Den säljare jag köpt bilen av hade jobbat på där ca7år. Det han sa att de som jobbat längre som säljare har mer erfranhet,själv klart e det vårt uppgift som köpare att snacka ner priset. De andra säljare kan ge mig 10% på bilen. och 2-5% på annat. skilde ca 15k på alla olika förslag. De som e ny verkar vara svårare att få ner priset. men då får de inte bilen såld.
av perhall
mojja skrev:
Qualia skrev:Jag vet. De kommer inte att erbjuda polestar på D3 däför valde jag D5. Sen e det företaget som står för den. Kanske blir polestar efteråt. Vi får se hur det blir. Jag fick 10'5% rabbat på bilen. och ca 9- 10% på all annat. Helt ok tycker jag ;).
Hoppas bara jag får min 04 S60 såld i maj. byte generator idag för 6k idag... nu e det ju 4månader kvar nästan..

Oj det lät ju inte som en allt för rolig nota från verkstaden:(
Jag fick 10% Rakt över på hela bilen efter lite hot om att byta leverantör av min bil. Hade två offerter som skiljde på 1500 kr. 2 andra säljare gav upp kampen efter en stund och vägrade sänka mer.

Den säljare som vart billigast är den som leverarat mina 2 senaste bilar oxå.

Förstår inte att man måste kohandla och pruta när man skall köpa bil. Det bästa vore ju att få rätt pris direkt säljarna kan ju inte vara dummare än att dom vet att man kommer begära in kontroll offerter från andra handlar och även för dom presentera sin lägsta offert för att se om dom är villiga att erbjuda en bättre affär.
Tycker det blir mer och mer så. Banken lockar med bra ränta först, sen när man ska skriva om lånen har de "en mer förmånlig listränta och kan därför inte ge så mycket rabatt" eller nåt sånt... ja, märkligt./PH
av perhall
Qualia skrev:Den säljare jag köpt bilen av hade jobbat på där ca7år. Det han sa att de som jobbat längre som säljare har mer erfranhet,själv klart e det vårt uppgift som köpare att snacka ner priset. De andra säljare kan ge mig 10% på bilen. och 2-5% på annat. skilde ca 15k på alla olika förslag. De som e ny verkar vara svårare att få ner priset. men då får de inte bilen såld.
Precis så där är det ju på banken. Det börjar nya kontaktpersoner med civilekonomexamen från Halmstad som tjatar om att bli helkund, försäkra spisen, barnförsäkringar, efterlevandeskydd och allt möjligt. De vill sälja men inte gärna pruta på räntan. De som varit med ett tag vet att en rutinerad husägare skiter i det och bara vill ha låg ränta. /PH
av Qualia
Så är det..
Lång historia kort..
Men sen tycker jag är väldigt tråkigt ibland när jag som kund ska behöva leta upp säljare.
Nu är det så jag var inne på Volvo handlare..
Alla säljare verkar vara inte så intresserad av att sälja bil just till mig,Kan det bero på att jag är under 30 och är icke kläd i kostym och slips? Så synd för de så dömer folk efter hur folk är kläd och utseende, dummaste man kan göra..Den första säljare som jag fick leta upp satte i sitt kontor, jag titta inne och frågade artigt om XC60 offert vad han kunde bjuda mig, eftersom jag va innan på en annan Volvo handlare innan och ville gärna jämföra offerterna för samma spec, men hade den säljare givit mig bra pris rakt av, skulle han säkert ha sålt den till mig, men så blev det tyvärr inte.. Skrev även som sagt tidigare att annan säljare ändrade priser när jag ändra på spec, jag ville verkligen köpa bilen av just den säljare, om den inte ha justerat på priser uppåt, där sprack den,Köper man bil följer man tyvärr inte med hjärtat, handlar om för mkt med pengar..
Så drog jag igen till Volvo handlare igen vecka efter för att ge de en chans, då gick jag runt igen, inga brydde sig om mig, varken intresse eller, fanns inte så mycket folk eftersom det är en Söndag.. Men jag var tvungen att frågade på receptionen om någon säljare som ville sälja bil till mig, verkar väldigt svalt.. sen fick ju jag ju tag en säljare, sa att jag ville köpa en XC60, bad säljare bygga den X60 enligt spec åt mig, och ge mig offert på priset.. diskuterade litet visade upp tidigare offerter från säljarens kollegor och konkurrenter. puff.. så var vi nästan nere 10% rakt av på allt.. kände mig nöjd, efter ha sett all andra offerter.

Hoppas jag får bara min S60 04 2.5T såld när den kommer i maj. Säljare sa ju rakt ut att jag skulle tjäna minst 10-15k att sälja den privat.. verkar inte vara så mkt S60 2.5T ute på blocket..
av perhall
S60 2,5T är inte en svårsåld bil! Var lugn, med bra pris går den iväg. Rätt motor och bra årsmodell!/PH
av mojja
Sålde min andra bil på blocket då jag fick panik när säljaren bjöd mig 140 k i inbytes pris. Gick efter 5 dagar på blocket för 190 k var en V50 d5 summum 08a som hade gått 9000 mil. Pratade med min säljare om detta och fick bara en massa nonsens svar ifrån honom. Så visst är det förmånligt att sälja sina bilar själv om man kan.

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]