Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
iigloo skrev:Intressant...

Så om det står två V60 R-Design med samma utrustning och färg i en bilhall för samma pris, fast den ena är en T3 och den andra en T6, är det mer troligt att T3 säljs före T6:an?
Nej, för T3 kom inte som automat...
Användarvisningsbild
av iigloo
Då kan jag upplysa om att T3 levererades med automat de åren. Kolla gärna fakta innan du försöker.

Sen skrev du att ingen bryr sig om prestanda 2016. Då ställde jag en fråga gällande nybilsköp 2016.

Vart i tråden står det att der gäller endast my 11-13?
Användarvisningsbild
av iigloo
MartinS skrev:
iigloo skrev:Det skiljer på hårdvaran. Kolla mer info i länken.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... ill-215-hk
Vad är det om rasar på 205:an då som förbättrats?
Info om vilka delar som bytts finns i länken.

De motorer som rasat byter de blocket på. De får 215hk motorn.

Jag frågade och de sa att "skiten skär ihop, blocket skevar". Jag frågade hur vanligt och de sa "bitvis står de på rad".
av pergrein
iigloo skrev:Då kan jag upplysa om att T3 levererades med automat de åren. Kolla gärna fakta innan du försöker.

Sen skrev du att ingen bryr sig om prestanda 2016. Då ställde jag en fråga gällande nybilsköp 2016.

Vart i tråden står det att der gäller endast my 11-13?
F.o.m MY13 gick det att få automat till T3.

Mvh
Per
av mitza
iigloo skrev:
MartinS skrev:
iigloo skrev:Det skiljer på hårdvaran. Kolla mer info i länken.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... ill-215-hk
Vad är det om rasar på 205:an då som förbättrats?
Info om vilka delar som bytts finns i länken.

De motorer som rasat byter de blocket på. De får 215hk motorn.

Jag frågade och de sa att "skiten skär ihop, blocket skevar". Jag frågade hur vanligt och de sa "bitvis står de på rad".
Så Den nya D5an dök upp någon gång under MY2012? samtliga MY2012 eller någonstans på mitten? Jag såg att du iigloo hade en årsskatt på drygt 2000 kr för D5, är det för att du har nya motorn samt FWD och manuell? det är ju en markant skillnad på 2000 och 4800 kr i skatt. Frågan är då vad skatten blir för samma uppsättning fast automat, AWD skulle jag gärna ha men för en sådan skatteskillnad inget som är nödvändigt.

//Mitza
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
MY12 V60 D5 C0² gram
Manuell 129
Automatlådan lägger på 33
AWD lägger på 7
av mitza
Jahapp! Dags för en uppdatering på hur det gick kanske :)

Efter mycket funderingar och en uppdaterad inkomst så tog jag ~Kalle~ råd och gick till slut och köpte en V60 R-design MY2015 D4 med knappt 4000 mil på mätaren. Hittills har jag inte hittat några downsides förutom dubbfritt och att den adaptiva farthållaren inte funkar i snöslask och 0-gradigt :lol: Kan ha berott på att halva bilen var inpackad i ett par cm is- och saltsnusk när vi väl kom hem med bilen :shock: Är väl inte någon fan av dubbfritt men folk överlever ju bevisligen med det också så det får gå tills de är dags för nya :)

~Kalle~ skrev:
...Personligen hade jag nog valt en V60 med nya fronten, så mycket snyggare och mysigare stolar :D
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]