Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Aah.. Missuppfattning av mig.. Sorry. :)

Edit:
För den som är nyfiken på regenereringar gjorde jag en tråd för nått år sen på det.. och "trackade" mina regenereringar under en period.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=99045
:)
Efter en långtur på blandat 80/90/100/110/120 vägar så visar min bil en förbrukning på 0,59, vilket är ganska schyst! Nu kommer jag 100+ mil på en tank! (V60T5-15)

Dessutom kan jag meddela att man kan åka typ tre mil med den röda bränslevarningslampan tänd utan att det blir soppatorsk... Hur jag vet? Jag testade, fast jag hade hoppats på att det skulle finnas en mack mellan Ljungby och Halmstad på 25:an, men först i Simlomsdalen kom Q-Star som en räddande ängel och min stressnivå kunde komma ner på nyttig nivå igen :oops:

I Ljungby så skulle det räcka till typ en mil innan Halmstad, men sedan så försvann siffrorna på räckvidden och den röda lampan tändes... ingen mack i sikte, varken på naven eller i verkligheten och inte ens något som såg ut som ett samhälle... Men som sagt, det gick fint 8)
Jag provkörde en V40 D4 CC aut för några veckor sedan. Jag tycker den gick jättebra! Väldigt lite dieselknatter och pigg drivlina. Så jag gjorde det mest logiska och köpte en T5 Polestar istället :wink:

V40 T5 Polestar Carbon Edition (19"). Har bara kört 80 mil hittills men kan säga att den faktiskt är snålare än vad jag väntade mig. 7 mil motorväg (120km/h) och 2 mil stadskörning blev (uppmätt) 0.62l/mil i ECO+. Tankar 98! Har inte köpt den för låg förbrukning, men det är ganska trevligt att den drar lite ändå :wink:

Medelförbrukning sedan ny är enligt bilen 0,77l/mil. 40 mil stadskörning och 40 mil motorväg.
Har kört 43 mil enbart stadskörning på den här tanken
och det ser ut som om den kommer att kliva över kliva över 1.0l/mil.
Ingen körning över 70km/h så det är kanske inte så konstigt.
Xc60 D4: efter 85 mil blandad väg med 64 km/h snitthastighet: 0,64. Dock så har bilen bara gått dessa 85 mil så jag räknar med att det sjunker..
BennyL skrev:Efter en långtur på blandat 80/90/100/110/120 vägar så visar min bil en förbrukning på 0,59, vilket är ganska schyst! Nu kommer jag 100+ mil på en tank! (V60T5-15)
Intressant, har du någon jämförelseförbrukning på någon annan bensinvolvo?
Jag tänker hur du kör en sån.
BennyL skrev:Efter en långtur på blandat 80/90/100/110/120 vägar så visar min bil en förbrukning på 0,59, vilket är ganska schyst! Nu kommer jag 100+ mil på en tank! (V60T5-15)

Dessutom kan jag meddela att man kan åka typ tre mil med den röda bränslevarningslampan tänd utan att det blir soppatorsk... Hur jag vet? Jag testade, fast jag hade hoppats på att det skulle finnas en mack mellan Ljungby och Halmstad på 25:an, men först i Simlomsdalen kom Q-Star som en räddande ängel och min stressnivå kunde komma ner på nyttig nivå igen :oops:

I Ljungby så skulle det räcka till typ en mil innan Halmstad, men sedan så försvann siffrorna på räckvidden och den röda lampan tändes... ingen mack i sikte, varken på naven eller i verkligheten och inte ens något som såg ut som ett samhälle... Men som sagt, det gick fint 8)
100mil plus? haha i dom intervallerna hur då? :p
valln skrev:
Intressant, har du någon jämförelseförbrukning på någon annan bensinvolvo?
Jag tänker hur du kör en sån.
Nä, hade en V70 2,5FT för ett antal år sedan och den körde jag på typ 0,85 på bensin och 1,15 på E85.
På resor som denna så är det jämn och fin fart och det var på ganska otrafikerade vägar och ca 10+ på mätaren.
LazerHawke skrev:

100mil plus? haha i dom intervallerna hur då? :p
Hur menar du? Körde 102 mil vid senaste tankningen och som sagt mestadels på landsväg/motorväg med lite trafik.
T5:an är dock som en nästan nykter alkis, om man bara håller honom borta från frestelsen så drar den lite, men om man det minsta visar en flaska (gasar lite) så slänger han korken och kör botten upp... :mrgreen:
Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]

Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]