Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Här kan du se skidplate och scuffplate på min bil. Den är inte vit men du ser iaf vad det handlar om (det silvriga bak och längst ner på sidan). Den är relativt högupplöst så du kan zooma och kika bäst du vill.

Båda dessa monteras av ÅF så du kan göra det innan eller efter köp. Är du lite händig och nogran kan du montera det själv. Jag har för mig den bakre kostar ~2,5k och de på sidorna 4,5k (per par). Detta är om du köper det löst för egen montering.

http://www.gunneby.se/xc60/sand/IMGP5225.JPG

/Martin
av Steff 99
Din färg är mer om mer läcker, tyckte inte om den när den kom, men nu vinner den mer o mer, det finns en demobil på Bilia Sisjön med R-design ..riktigt läcker
av Linqid
Steff 99 skrev:Din färg är mer om mer läcker, tyckte inte om den när den kom, men nu vinner den mer o mer, det finns en demobil på Bilia Sisjön med R-design ..riktigt läcker
Instämmer... Varit tveksam till Terra Bronze tidigare men den har vuxit med åren. Grannen skaffade nyligen en ny XC60 D5 med R-Design i Terra Bronze och med 20", riktig skönhet! :-)-)
av chrand
MartinS skrev:Innertaket måste ner för att byta taklisterna så det lär kosta massor att byta.

DE innebär ju tyvärr en hel del begränsningar, det är väl därför den är så bra prissatt.

Jag tycker absolut du måste ha skid och scuffplates om du köper en vit, annars håller jag med om att den ser väldigt tam ut.

/Martin
Dum fråga kanske, men vad menas med "DE"?
Användarvisningsbild
av MartinS
DE=Dynamic Edition, ett "grundpaket" för MY13 som är bra prissatt men som också gör att du inte kan bygga bilen som du vill, det är ganska snäva ramar.

/Martin
av MrNorth
MartinS skrev:DE=Dynamic Edition, ett "grundpaket" för MY13 som är bra prissatt men som också gör att du inte kan bygga bilen som du vill, det är ganska snäva ramar.

/Martin
Hej!

Nu har vi bestämt oss för att bilen skall vara ice vit. Då blir det pengar över till ex elmanövererad stol eller backkamera. Vi fick även bra pris på skidplates så det kommer att monteras dit. Lite besviken var man dock att de var i plast och inte lättmetall som typ fälgarna ;) Men priset hade väl varit därefter också.

Läste att man "bör" montera stänkskydd på bilen när man har skidplates, för att förhindra stenskott. Någon som har gjort detta? Förfular de bilen?

Nära nu till underskrift ;)

Tack på förhand
S
Användarvisningsbild
av MartinS
Bra val! Det blir skitsnyggt med vit och skidplate och scuffplates.

Du kan återigen kolla på min bil, den har stänkskydd. Jag tycker inte det förfular och det är väldigt effektivt!

/Martin
av MrNorth
MartinS skrev:Bra val! Det blir skitsnyggt med vit och skidplate och scuffplates.

Du kan återigen kolla på min bil, den har stänkskydd. Jag tycker inte det förfular och det är väldigt effektivt!

/Martin
Tack jag såg det nu. De ser hyfsat diskreta ut och sparar nog bilen en del.

Nu är det bara lite småsaker kvar att bestämma, sen kör vi på! Hoppas De levereras snabbare än andra hehe

/S
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Strålkastartorkare S60-03

Sannolikt en ptc-automatsäkring. Nåt i […]

Tätningsmassa ventilkåpa

Vad tror ni om den här https://www.jula.se/ca[…]

Jag monterade ATE keramiska belägg fram och b[…]