Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker mest det är synd att repa bakrutan, syns extra mycket när man har tonade rutor.... bara därför jag själv vill välja när baktorkaren skall gå. :D :D :D
grålle1 skrev:Tycker mest det är synd att repa bakrutan, syns extra mycket när man har tonade rutor.... bara därför jag själv vill välja när baktorkaren skall gå. :D :D :D
Det är väl den största anledningen till att kunna välja själv, grusiga bakruta + torkare det gör fysiskt ont i mig när jag tänker på det.
LOTEZ skrev:Vad fick ni betala för AV-aktiveringen?
Min ska leveransservas idag och valde att ta bort autosvep. Inget kostnad nämndes
Är bilen uppkopplad mot Vida i annat ärende kostar det säkert inget. Tar ju 30sek att bocka ur detta. Om man ville hatr betalt för att ändra detta vid nybilsköp vore det ju skandal.

Jag skulle också passa på och be om att ändra så inte bältesvarningen i baksätet berörs av hur dörrarna öppnas/stängs, det tyckte jag var otroligt irriterande innan jag avaktiverade det.

/Martin
MartinS skrev:
Min ska leveransservas idag och valde att ta bort autosvep. Inget kostnad nämndes
Är bilen uppkopplad mot Vida i annat ärende kostar det säkert inget. Tar ju 30sek att bocka ur detta. Om man ville hatr betalt för att ändra detta vid nybilsköp vore det ju skandal.

Jag skulle också passa på och be om att ändra så inte bältesvarningen i baksätet berörs av hur dörrarna öppnas/stängs, det tyckte jag var otroligt irriterande innan jag avaktiverade det.

/Martin
Det sista där lat som en FANTASTISKT bra sak! Är det bara att bränna in till Bilia så löser dom det eller är det något specialgöra?
skyrazer skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Det sista där lat som en FANTASTISKT bra sak! Är det bara att bränna in till Bilia så löser dom det eller är det något specialgöra?
Man ändrar en parameter i DIM modulen med hjälp av Vida (inget hokuspokus alls). Tar max fem minuter inklusive inkörning och utkörning till parkeringen, så det kostar säkert bara 6-700 spänn på Bilia;-) Görs det i samband med service lär det va gratis misstänker jag.

/Martin
skyrazer skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Jag frågade efter inaktivering av bältesvarningen bak, men min serviceman sa att de inte FICK inaktivera detta, då det är säkerhetsdetaljer... Konstigt hur olika de ser på det där.
MartinS skrev:
LOTEZ skrev:Jag skulle också passa på och be om att ändra så inte bältesvarningen i baksätet berörs av hur dörrarna öppnas/stängs, det tyckte jag var otroligt irriterande innan jag avaktiverade det.
Vad innebär detta? Hur påverkas varningen av att dörrarna öppnas/stängs?
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]