- mån 18 jul 2016, 20:47
Nu är det så att pappa beställde en v60 D5 te, momentum, business med lite extra. Sportstolar och lite smått och gott. Absolut ingen värsting bil men riktigt fin. Jag va inte speciellt insatt i hans beställning, men tycker det är konstigt med vissa saker som inte stämmer med andra volvobilar. Varför svarta rails på en momentum? Alla andra har ju krom. Han fick gratis avbländande innerbackapegel? Ingår det alltid på TE?
Han har hunnit köra strax över 50 mil och snittar än så länge 0,15 via färddatorn.
Men nu till frågorna som dykt upp.
När bilen står på laddning och han öppnar någon dörr så avbryts laddningen varje gång och dröjer lite innan den kommer igång igen, och meddelande kommer i telefon att laddningen avbrutits.. Ska det vara så? Spelar keyless någon roll?
Hans baklucka är ganska så svårstängd, stannar ofta i "halvstängt" läge? Är det samma problem som jag läst om att bakluckan är skev eller någon som upplevt samma problem?
Annars är han grymt nöjd med bilen efter knappt en veckas körning. Ska försöka uppdatera lite om förbrukning och sånt. Han tävlar mot sig själv att köra så snålt som möjligt såklart.
Han har hunnit köra strax över 50 mil och snittar än så länge 0,15 via färddatorn.
Men nu till frågorna som dykt upp.
När bilen står på laddning och han öppnar någon dörr så avbryts laddningen varje gång och dröjer lite innan den kommer igång igen, och meddelande kommer i telefon att laddningen avbrutits.. Ska det vara så? Spelar keyless någon roll?
Hans baklucka är ganska så svårstängd, stannar ofta i "halvstängt" läge? Är det samma problem som jag läst om att bakluckan är skev eller någon som upplevt samma problem?
Annars är han grymt nöjd med bilen efter knappt en veckas körning. Ska försöka uppdatera lite om förbrukning och sånt. Han tävlar mot sig själv att köra så snålt som möjligt såklart.
Volvo V40 D2 2014, your kinetic, automat, VOC
Volvo V60 D4 AWD Ocean Race Edition, BE PRO, Automat, Voc.
Volvo V60cc D4 AWD Momentum, BE, VOC.
Kör: XC60 T5 AWD MY18 R-design. Teknik PRO, Voc, 21", skärmbreddare, Crystal white ++++
Volvo V60 D4 AWD Ocean Race Edition, BE PRO, Automat, Voc.
Volvo V60cc D4 AWD Momentum, BE, VOC.
Kör: XC60 T5 AWD MY18 R-design. Teknik PRO, Voc, 21", skärmbreddare, Crystal white ++++