Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fins inte mycket att göra med orginalprylarna, jag har testat andra talare men det lät skit det med, ut med steget och in med most till analog omvandlare, nytt steg, nya talare och sub, sedan är du hemma och minst 25k fattigare.
Droopy skrev:Fins inte mycket att göra med orginalprylarna, jag har testat andra talare men det lät skit det med, ut med steget och in med most till analog omvandlare, nytt steg, nya talare och sub, sedan är du hemma och minst 25k fattigare.
Det var väl ungefär det jag förväntade mig. Så jäkla tråkigt.
Största problemet med PS-anläggningen i Sensus-bilarna är att surroundljud och Audyssey-processning inte kan stängas av. Även om du byter högtalare och slutsteg så kommer själva huvudenheten att trixa med ljudet så att det blir oengagerande och påfrestande att lyssna på.

Att Volvo inte kan fixa ett oprocessat stereoläge är TOTAL KATASTROF. Min XC90 -07 med Dynaudio Premium Sound har ett stereoläge och det låter fantastiskt bra.

/ j
myvolvoXC60 skrev:Hej på er alla. Jag är också så grymt besviken på mitt ljud i min XC60 -13 PS. Fick tillbaka den ifrån Bilia idag då där de har gått igenom ljudet och mjukvaran. Inget att göra åt säger de. Nu är min fråga denna. Är det någon som har kommit någon vart med ljudet i bilen? Vad har ni gjort? Vad har ÅF sagt eller kunnat gjort för er? Är det någon som har bytt ut delar och förbättrat ljudet?
Jag har en omvandlare från MOST till analog (finns inte att köpa bara test exemplar). Sen så har jag kopplat en Mosconi 6to8 för att få ut 8 tidskompenserade kanaler. Har monterat högtalare i a-stolpen och ersatt basen i dörren samt installerat en bas i bagagen.

Ja det låter bättre :D
Provade för första gången att koppla in ipod till min 09 PS. Eftersom jag har allt mitt ljud i FLAC har jag inte haft glädje av ipod tills nu.. Omvandlade några skivor till ALAC för detta test..
Jämfört med CD av samma skiva låter ipoden torrare i basen och inte lika "seg".. Trodde inte att jag skulle höra någon större skillnad men det blev mycket roligare med ipod och lossless ALAC jmf med inbyggda CD:n. Efter att ha läst om AUX så kanske jag får prova med en linjekabel också, men tror inte detta kommer bli bättre.
Perra83 skrev:Men alltså går der inte att stänga av 3ch stereo och DP logic II och bara välja stereo el va de står i menyn för olika lägen som radio BT och AUX?
Det går finfint på pre-sensus (man sätter Surround OFF och Center OFF). På sensusbilar är 3CH och Audyssey obligatoriskt. Man kan stänga av DPL dock (som tur är).
Upptäckte att USB porten klarar 24 bitars 48kHz apple lossless material och att ljudskillnaden mot CD spelaren som varit stor nu är avgrundsvid.
XC60 PS Pre-sensus med iPod gen 3.
Vad har ni provat för lossless material på Sensusbilarna och klarar den också 24 bitars 48kHz material via iPod?
Konverterar om alla mina lossless låtar i detta format nu.. (De som är konverterade från 24 bitrars FLAC).. Kanske skulle prova att uppsampla lite CD material också för att se om det blir bättre. Har man haft bilen i fyra år utan att märka detta.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]