Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kite skrev:Jag köpte de här http://www.kjell.com/sortiment/el/bilti ... 8-5-p63983 och satte in i skyltbelysningen och har inte märkt av det minsta problem med dem än. Slocknar direkt när de ska.
en fundering.
Kjell&Co's är 37 mm men enligt instruktionsboken ska nummerskyltbelysningen för V60 vara 39mm C5W..
spelar 2mm någon roll?
Zanders skrev:
LazerHawke skrev:Skulle köpt led backlampor till min s60 2015 idag men där satt en udda lamptyp så blev inget led för mig mer än samtliga i innertaket bytt till led
bilder kompis, bilder! :)
Haha får se om jag hinner ikväll senare :)
EbbevonVolvo skrev:
westcoastrecond skrev:
Kite skrev:Verkar vara fler som fått samma fenomen. Det tycks vara någon mindre mätström för att testa kretsen, slocknar när bilen går i sleep.
Blir galen, eftersom jag använt canbus-led i kupèbelysning och skyltbelysning och får samma fenomen, lyser svagt, konstat, (testat 20min och lyser fortf.)
Däremot om man hoppar ur och låser slocknar de efter 120sek.

/Tobben
Då är det nog inte canbus lampor i alla fall. Det finns många mer eller mindre seriösa säljare av led lampor. Mina fungerade utan några som helst problem. Vad säger säljaren? Kan du reklamera dom?
Säljaren är väldigt seriös i mina ögon iaf, får ju inte göra "reklam" här men jag tror tom att en banner finns högst upp på denna sidan. Är för övrigt nöjd med deras övriga produkter så inget ont om dem, absolut inte, de gjorde så gott d e kunde och skickade flertalet lampor som testades.
Löste problemet med ett extra motstånd på 33ohm i kretsen.
Någon som kan hjälpa mig att summera lite? Jag har noll koll men är väldigt intresserad på att försöka "led konvertera" bilen invändigt.

Jag har en v60 2013, vill byta till led i backspeglen, takbelysing, regplåt och bagage. Vilka socklar och canbus lampor bör användas?

Tacksam för svar!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19

Hej Dessa instrument är till för att s[…]

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]