Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Supergrattis Arese till 535:an. Helt rätt val. Inte jättemycket långsammare än 550:n men mycket förnuftigare och billigare. Och skönt ljud. F ö är 535i snart den minsta BMW-sexan eftersom resten av sexorna ersätts med fyror - inte bra.
PH
av Arese
Jadu Per, just orden "förnuft" och "billig" var inte direkt vad som kom ur min frus mun när offerten förevisades henne....

Men som du är inne på tycker jag att det ändå är bra valuta för pengarna, finns inte många direkta konkurrenter om man vill ha något som är rimligt kul men ändå praktiskt.

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
En 550xi hade varit trevligt. Men jäklar vad det sticker i ögonen på folk!

Man kan få S60 T6 R-design som MY12, det är jag lite sugen på, med Polestar-mjukvara. Fast det är förmodligen vansinne att byta XC60in mot en sån...

Förresten, du gjorde ett gigantiskt misstag när du visade offerten för din fru! Det är ju lite nybörjarmisstag nästan :wink: :mrgreen:
av Arese
Hehe, ja det var väl inte helt taktiskt rätt. Men hon hatar BMW så det kvittar vilken variant det blir....

Jag tyckte att den S60 T6 jag körde i Sälen gick mycket bättre än de jag kört innan. Undras om det var Polestar i den, kanske spetsar de till show-bilarna där lite extra? Eller var det för att jag körde D5 dit? :D
Användarvisningsbild
av kave
XC90_Executive skrev: Edit: En elak men väldigt effektiv metod är att ha automaten och DSTC i sportläge, vänsterfoten på bromsen, högerfoten på gasen, varva upp och sedan släppa bromsen.
Sådär elakt vet jag inte, hur ska man annars göra med en automatbil?
Det är ju lättare att får bra 0-100kmh tider med automat på en 4wd bil än med manuell. Med manuell är det lätt att köra slut kopplingen.
Gissat att 0-100 tiden inte förbättras extremt mycket av den Polestar uppdateringen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]