Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jajon skrev:
VolvoB20 skrev:
XC60D3 skrev:Det lilla plåstret är väl att det blir en MY12 ivf...?
Det är väl knappast säkert. Har man beställt en MY11 i februari är det stor chans att det är en sådan man får även om man får den i augusti.
I just detta fallet får jag en MY12 om jag väntar till Augusti. Det har säljaren garanterat.

/ j
Se till att ha skriftligt på det...
Verkar som den blivit lättare också? (eller så mäter fransmännen annorlunda)..

1722 kg i körklar tomvikt mot MY11 1851 tjänstevikt. Frågan är mer kanske hur mycket som föraren beräknas väga i tjänstevikten, för det lär inte vara 129 kg, som det skiljer. Kan ju vara en del i CO-sänkningen.
jajon skrev:Så kom mardrömsbeskedet... Har haft på det på känn dock.

Nytt leveransdatum blir nångång i slutet av Augusti. Beställning Februari...

Nu måste jag bestämma mig om jag ska vänta och skaffa en skrotbil under tiden eller om jag ska leta efter en lagerbil. Blir dock svårt att hitta en lagerbil med de önskemål på utrustning som jag har.

/ j
Inte för att gnida in det på något sätt, men min bil verkar vara på gång. Status på "min bil"-sidan indikerar att min bil befinner sig någonstans på plåtrullen i tryckverket :D
XC60D3 skrev:

Nu måste jag bestämma mig om jag ska vänta och skaffa en skrotbil under tiden eller om jag ska leta efter en lagerbil. Blir dock svårt att hitta en lagerbil med de önskemål på utrustning som jag har.

/ j
Inte för att gnida in det på något sätt, men min bil verkar vara på gång. Status på "min bil"-sidan indikerar att min bil befinner sig någonstans på plåtrullen i tryckverket :D
Min bil låg ca 6 veckor på "plåtrullen" men sen gick det undan,hämtar ut pärlan i morgon kl.9,den har stått 5 veckor hos återförsäljaren(det var jag själv som ville hämta ut den först nu) :wink:
XC60D3 skrev:

/ j
Min är fortfarande levererad enligt "min volvo" och återförsäljaren har ingen aning om leveranstid. Kan bli slutet av juni i bästa fall, men mest troligt augusti. Koll på läget, näe...

Jag känner dock glädje med dig. Snart kommer din r-design! :D

/ Jacob
petkas skrev:
Min bil låg ca 6 veckor på "plåtrullen" men sen gick det undan,hämtar ut pärlan i morgon kl.9,den har stått 5 veckor hos återförsäljaren(det var jag själv som ville hämta ut den först nu) :wink:
Hoppas det går lite snabbare än 6v för mig då... Leverans är beräknad till v20 enligt sidan, fast v18 av säljaren.

Förstår varför du väntat 5 veckor på våren, men jag hade haft svårt att göra likadant :)

Grattis till nya bilen.
XC90_Executive skrev:Jag gjorde samma sak. Väntade först 6-7 månade på min XC60 R-design. Sen lät jag den stå i 3 veckor till 1 april och vårväder. Kändes länge, men det var värt det. Skönt att plocka ut den när det är barmark! :D
:D :D :D :D :D :D :D :D

Ytterligare ett bevis på att folk inte använder 4-hjulsdrifetn på sina Suvar

:D :D :D :D :D :D :D :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]