Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#747183
Vadå bara färgen??
Kod: Markera allt
Polestar Öhlins, 2-way adjustable shock absorbers
Upgraded springs
o 60N/mm front, 65N/mm rear. (80% stiffer than stock)
Upgraded stabilizers front and rear
Upgraded rear tie blades
Upgraded top mount in front and rear
Upgraded toe link arms in rear
Strut brace with carbonfiber enforcement
235/40R19, Michelin Pilot Super Sport
Bespoke Polestar rims, 8x19" ET51[/list]
AWF21 automatic gearbox
o Launch control
o Modified transmission software for faster shifts and launch control
o Modified AWD software for more rear torque
Brakes
Front:
o 336x29 mm ventilated discs
o Jurid 958 performance brake pad
Rear:
o 302x22 mm ventilated discs
o HP2000 Brembo performance brake pads
Aero
New Polestar front splitter corners
New Polestar rear spoiler
New Polestar diffuser
Interior/Exterior
Polestar door trims
Polestar badge on front grille
Polestar badge on boot
Polestar gear shift knob
Polestar badge on engine
Polestar limited edition plate on door sills and steering wheel
Black outside mirror covers
av JE Jr
#747203
Heh, 60N/mm fjädrar känns hyfsat stenhårt på en standardbil 8) Vore kul att känna om den är "vardagsduglig" i Göteborgstrafiken, dvs spårvagnsspår, potthål mitt i vägen etc. Tycker min S70 med Bilstein och vanliga sänkfjädrar är tillräckligt stötig...
av V60D5AWDPolestar
#747225
Tycker att det är ett "fall framåt". Första tanken var att den var för klen effektmässigt, men
nu är ju inte effekt allt. Jag avvaktar i alla fall med min "dom" tills de första provkörningarna
och testerna dyker upp. Skall bli klart intressant att ta del av dessa. Lycka till Volvo & Polestar! :-)-)
av moffe
#747227
Hmm...en sak som jag undrar är vridet och automatlådan.
Max vrid lär ska vara runt 440nm de där är +500nm
The Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. It is built in Anjo, Japan. It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Dock ger ju redan polestar trim för D5 med automat 470nm... betyder det då att automatlådan klarar fint mera? :roll:
Användarvisningsbild
av Guru
#747357
Såg en vänsterstyrd idag. :shock: Lät riktigt fint också. Lite mer dämpat än konceptbilen men samma råa ljud om ni förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
av crumpets
#747406
XC90_Executive skrev:Vadå bara färgen??
Kod: Markera allt
Polestar Öhlins, 2-way adjustable shock absorbers
Upgraded springs
o 60N/mm front, 65N/mm rear. (80% stiffer than stock)
Upgraded stabilizers front and rear
Upgraded rear tie blades
Upgraded top mount in front and rear
Upgraded toe link arms in rear
Strut brace with carbonfiber enforcement
235/40R19, Michelin Pilot Super Sport
Bespoke Polestar rims, 8x19" ET51[/list]
AWF21 automatic gearbox
o Launch control
o Modified transmission software for faster shifts and launch control
o Modified AWD software for more rear torque
Brakes
Front:
o 336x29 mm ventilated discs
o Jurid 958 performance brake pad
Rear:
o 302x22 mm ventilated discs
o HP2000 Brembo performance brake pads
Aero
New Polestar front splitter corners
New Polestar rear spoiler
New Polestar diffuser
Interior/Exterior
Polestar door trims
Polestar badge on front grille
Polestar badge on boot
Polestar gear shift knob
Polestar badge on engine
Polestar limited edition plate on door sills and steering wheel
Black outside mirror covers

Allt utom turbon och ommappad haldex kan ju vilken idiot som helst skruva dit i garaget på en helg.... Extremt oimponerande :(

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]