Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
laser2 skrev:Just nu ligger locket på golvet i baksätet...Det är en ergonomisk katastrof när det gäller placering...
avd. rejält tilltagen takhöjd där bak :wink:
Användarvisningsbild
av laser2
Vojje skrev:
laser2 skrev:Just nu ligger locket på golvet i baksätet...Det är en ergonomisk katastrof när det gäller placering...
avd. rejält tilltagen takhöjd där bak :wink:
Nu kanske det inte var dess nuvarande placering på golvet i baksätet som jag avsåg, men det fattade du säkert... :wink:
Användarvisningsbild
av FSandstrom
laser2 skrev:
FSandstrom skrev:
Hondahakan skrev:Hur får man av locket på den högra säkrings lådan under handskfacket i v60.
Jag fattar inte heller så ursäkta en dum fråga, men hur fasen hittar jag säkringarna under handskfacket? :oops: Det ser ut som en(två) t20 skruv där, inte behöver man skruva av dem?
Locket sitter halvt dolt bakom golvmattan. Sitter med snäpplås, lyckades själv få av det men inte på det igen. Just nu ligger locket på golvet i baksätet, får försöka få dit det vid ett senare tillfälle. Det är en ergonomisk katastrof när det gäller placering...
Tack, jag lyckades dra sönder något clips eller något, men jag lyckades byta säkring! Jag hoppas någon hade en bra anledning till att placera dem där.
av Solomon
Låna tråden
Hej
På grannes Volvo v60 -11 ingen ström i 12v uttagen. Jag byte bak stötdämpare, bromsskivor och belägg när jag provköra märkte jag att 12v uttagen ingen ström. Säkring fel tror jag men jag vet inte var den sitter?
Tack för hand
Användarvisningsbild
av fjohan82
Säkring nummer 22 under handskfacket.
Den sitter i den vänstra dosan och är på 15A.
av Solomon
fjohan82 skrev: tor 11 jun 2020, 16:28 Säkring nummer 22 under handskfacket.
Den sitter i den vänstra dosan och är på 15A.

Fjohan82@ tack för hjälpen nu funkar det! det står på instruktionsboken också.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]