Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktore
Vad var anledningen till att man inväntade MY12 då? Polestar optimeringen?

Jag besökte förövrigt Volvo showroom i Sälen för 3 månader sedan och då fanns där ingen S60 T6, däremot V60 T6 R-design. Av förklarliga skäl var det svårt att utröna hur bra den verkligen gick. 8)
av Arese
För mycket snö eller för mycket afterski? :D
av Amli
metal skrev:Tråkigt att det bara går att välja till R-design. S60 T6 R-Design går ju bara att få först till MY12 vilket ju i så fall innebär att alla som köpt S60 T6 MY11 inte kan ta del av denna uppgradering.
Trimmet är ju inte specifikt till R-design. Det bör gå att få till en vanlig T6 oxå. Det som nämns i texten är att det är synd att inte R-design går att kombinera med Four-C chassi. Så förstod jag det i alla fall...
Användarvisningsbild
av kave
Amli skrev: Trimmet är ju inte specifikt till R-design. Det bör gå att få till en vanlig T6 oxå. Det som nämns i texten är att det är synd att inte R-design går att kombinera med Four-C chassi. Så förstod jag det i alla fall...
TV har ändrat i sin text. Från början stod det att trimmet enbart går att få till R-Design bilar. Eftersom R-Design inte går att kombinera med Four-c beklagade TV att man inte kunde får Polestar ihop med Four-c.

Allt var tydligen fel eftersom de omformulerat sig nu.
Användarvisningsbild
av metal
Låter ju bra det. Läste också precis på Volvos "reklamsida" på Aftonbladet om det nya Polestartrimmet.
http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 2871981.ab

Där kan man bl.a läsa följande: "Till sommaren kan alla Volvobilar med T6-motorer utrustas med effektoptimeringen, som enkelt kan eftermonteras. "

Det kan ju inte betyda annat än att alla med en T6 kan uppgradera, oavsett R-Design/Summum/Four-C etc etc.
av viktore
Arese skrev:För mycket snö eller för mycket afterski? :D
Snön gav ju dock möjlighet att testa fyrhjulsdriften och Volvos sensationella DSTC sport..
Afterskin inleddes efteråt. 8)

Vet någon förövrigt om R-design har samma avgassystem som vanliga T6? Mitt intryck efter att ha kört bådeoch är att R-design låter lite högre och vassare, inte långt ifrån ett sportavgas. Har någon samma uppfattning eller inbillar jag mig?
av perhall
viktore skrev:
Snön gav ju dock möjlighet att testa fyrhjulsdriften och Volvos sensationella DSTC sport..

Vet någon förövrigt om R-design har samma avgassystem som vanliga T6? Mitt intryck efter att ha kört bådeoch är att R-design låter lite högre och vassare, inte långt ifrån ett sportavgas. Har någon samma uppfattning eller inbillar jag mig?
Jag har iofs erfarenheten att alla bilar som jag har optimerat har låtit högre och vassare efter optimeringen, trots att det har varit en ren mjukvarugrej/PH
av Arese
viktore skrev:

När vi var där var det bart och torrt på vägarna och riktigt bra förutsättningar för lite bilsmiska. "Sportläget" på DSTC kanske funkar bättre på snö än på bart för när man pressar på ordentligt så bromsar det ner bilen så att den nästan stannar känns det som..... Kan säkert ha haft en viss inverkan att bilen hade dubbdäck, när man inte smiskar 100% så känns den ju trevlig. Och som jag skrev tidigare, snabbare än vad jag minns T6.

När det gäller avgassystemet så var det ett tag sedan jag körde en T6:a utan R-Design så jag kan inte göra någon bedömning. Dock tycker jag att den i vilket fall låter alldeles för anonym för att vara en 300 hk sexa. Jämför jag med min 335:a låter den ju T6 som en tam viskning.

Mvh
Arese

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]