- sön 23 jan 2011, 10:35
Gurra82 skrev:Givetvis tog jag in "kontroll offerter" från andra handlare för att försäkra mig om att jag fått ett bra pris. Och självklart så förstår jag att man måste pruta oavsett om man känner säljaren eller inte. Jag kan säga som så att jag fick ett avsevärt bättre pris på nya bilen än hos de andra handlarna & jag fick även ett mycket bättre inbytespris på min bil. Fördelen med att handla från samma säljare är att man slipper få en "skam offert" som utgångsläge och man slipper även en massa snick snack och kan oftast gå rakt på sak. Sen tror jag faktiskt att man kan få fördelar genom att vara en "trogen kund".Tflex skrev:Vad gäller rabatter så är jag inte helt säker på hur de fördelades vad gäller bil, tillval och tillbehör. Till saken hör att jag inom loppet av två år har köpt 2 nya V70 och nu en ny XC60 av samma handlare...och det skulle påverka priset? det enda som påverkar priset är att ta offerter från flera handlare, och PRUTA!! då fattar säljaren att inte bara kan sitta på sitt arsle och snacka en massa skit, för det är precis vad de gör, jag skall ha en så billig bil! inte bli kompis med säljaren.