Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Exakt. Lägg på minst 50% så är du i närheten av bilens riktiga förbrukning. Kolla också att 14.000 mila servicen med kamremsbyte verkligen är gjord. Den är dyr.

V40D2 är mindre, bullrigare och tröttare så jag vet inte om jag själv skulle vilja kalla det ett "bättre" köp. Billigare i inköp, visst.
Lövet skrev:Exakt. Lägg på minst 50% så är du i närheten av bilens riktiga förbrukning. Kolla också att 14.000 mila servicen med kamremsbyte verkligen är gjord. Den är dyr.

V40D2 är mindre, bullrigare och tröttare så jag vet inte om jag själv skulle vilja kalla det ett "bättre" köp. Billigare i inköp, visst.
Den har komplett ifylld servicebok, kamremsbyte är också gjort. Hur är det förresten med partikelfilterbyte på dessa bilar, det är inget man behöver göra eller?
fjeddo skrev:
Lövet skrev:Exakt. Lägg på minst 50% så är du i närheten av bilens riktiga förbrukning. Kolla också att 14.000 mila servicen med kamremsbyte verkligen är gjord. Den är dyr.

Den har komplett ifylld servicebok, kamremsbyte är också gjort. Hur är det förresten med partikelfilterbyte på dessa bilar, det är inget man behöver göra eller?
Partikelfilter ska hålla bilens livslängd.
Lövet skrev:
fjeddo skrev:

Partikelfilter ska hålla bilens livslängd.
Perfekt, då hade jag förstått rätt.
Är riktigt sugen på V40:n, tror jag ska köra på den förutsatt att budgivningen inte drar iväg alltför mycket...
Självklart skall du köra på V40 D2 bilen om det är den du vill ha. Det är lätt att fastna vid en bil och "bara" se dess fördelar, så ta emot dom råd som personerna gör här. Det behöver inte bli billigare i längden för att man köper en billigare bil.
CabBO skrev:Självklart skall du köra på V40 D2 bilen om det är den du vill ha. Det är lätt att fastna vid en bil och "bara" se dess fördelar, så ta emot dom råd som personerna gör här. Det behöver inte bli billigare i längden för att man köper en billigare bil.
Absolut. Jag tar gärna emot både positiva och negativa synpunkter gällande det valet. Jag själv gör ofta just det, ser bara fördelarna när jag hittat något jag vill ha, så kom gärna med alla möjliga synpunkter!

Finns det t.ex. några "kända" problem med V40 D2? Dåligt formulerat men ni fattar säkert vad jag menar. Brukar det bli mycket dyra reparationskostnader när bilarna rullat långt? Köper jag den så lär jag få byta bromsskivor, bromsbelägg samt vinterdäcken. Så de kostnaderna får jag räkna in...

Hur högt skulle ni säga är rimligt att gå i budgivningen? Så att man inte dras med om någon börjar lägga bud i överprisnivåer.

Jag tänker också på det att jag går faktiskt från en Passat -04 ned nedsuttet säte samt diverse problem, så vad jag än väljer lär jag nog bli skapligt nöjd haha...

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]