Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Precis, belägget går inte ända ut till kanten.

Varför skulle de bjuda dig på en uppsättning skivor?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Så hade de hört av sig under pågående service hade belägg och arbete debiterats, nu enbart belägg. Låter för mig som att de tagit sitt ansvar och förstått att de gjort fel. Visst det finaste hade varit att bjussa på beläggen med. Tyvärr uppstår detta i alla branscher och företag men det är om de tar hand om misstaget snabbt och effektivt man visar sig bättre, vilket jag tycker mig kunna läsa att de gjort.

Själv hade jag en bil på verkstad för en 15 år sedan, de skulle serva, byta skivor, klossar samt smörja upp oken fram. Hämtade bilen glad i hågen. Bromsa behövdes inte förrän en rondell 300 meter senare, det fanns ingen som helst bromsverkan på bilen :shock: som tur var fanns där ingen trafik så fick ofrivilligt manövrera bilen likt Ayrton Senna :wink: eller ja så gott det nu gick. Behövde inte betala ett skvatt den gången för något samt att de fixade felet med svärfar hängande över sig :)
av zorro66
Jag har gladeligen betalat för skivor+beläggs byte i samband med servicen om de bara hade sagt något

Och på frågan varför de skulle bjuda på skivor .
om du läst mitt första inlägg så står det att beläggen är så slut att det går järn mot järn
och då kan du tänka dig hur skivan ser ut.

Jag ringde till Volvo Sverige och hörde vad som gällde och han var helt tydlig med att detta service ärende inte skulle innebära någon kostnad för mig
och hänvisade till texten på hemsidan.

Som extra trygghet får du alltid ett års garanti på servicen. På så sätt kan du vara säker på att vi följt serviceprotokollet och att arbetet är fackmannamässigt utfört. Skulle du upptäcka något fel på det vi åtgärdat, justerar vi naturligtvis detta kostnadsfritt. Garantin gäller hos din Auktoriserade Volvoverkstad och i 12 månader efter servicetillfället.
av Lövet
zorro66 skrev:Skulle du upptäcka något fel på det vi åtgärdat, justerar vi naturligtvis detta kostnadsfritt.
Frågan är vad "kontroll" egentligen ska innebära. De har inte åtgärdat någonting. Servicegarantin gäller ju om en åtgärd är felaktig. Det är inte det som hänt här.
av pak7
Förra året när jag hade in bilen på service så påpekades att jag snart bör byta belägg bak. Å fan tänkte jag men det var ju bra att veta...1 år senare har jag fortfarande inte bytt då jag tycker att det är tillräckligt kvar än för att det behövs bytas.
Eller rättare sagt, jag har bytt och bytt tillbaks då de beläggen jag köpte på skruvat inte satt i samma spår=5mm längre in.Det gillade jag inte.Får bli orginal i alla fall.
Teknikern varslade då i god tid på min bil i alla fall... Har i alla fall kört 1500 mil sen dess.
Ska nog snart köpa nya.orginal. :)
av zorro66
Lövet skrev:
zorro66 skrev:Skulle du upptäcka något fel på det vi åtgärdat, justerar vi naturligtvis detta kostnadsfritt.
Frågan är vad "kontroll" egentligen ska innebära. De har inte åtgärdat någonting. Servicegarantin gäller ju om en åtgärd är felaktig. Det är inte det som hänt här.
Så du menar att om man lämnar in bilen på service och får protokoll på att alla slit delar bromsar etc, är ok
och sedan efter 300 mil så går det på järnet och "Teknikern" inte informerar om det så har han inte gjort något fel :-O) :-O) :-O)
av Lövet
Nej det menar jag inte. Men servicegarantin avser inte den situationen som jag tolkar texten du klipper in.

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]