Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min V70 T4 aut slår snart över till 1000 mil och totalt har jag ett snitt på 0.73. Nästan enbart landsväg/ motorväg med tempo på 5-10 över. Kör ganska lugnt men trampar på då och då.
Kan komma neråt 0.6 i snitt på färddatorn vid lugn landsvägskörning men när tempot ökar drar förbrukningen iväg rätt ordentligt.
Jag kör 1500-2000 mil om året och såg inte det rimliga i att lägga på 40 papp extra för att få en D4. Tror inte att andrahandsvärdet kommer att skilja nämnvärt om några år.
Gillar karaktären på T4 med nästan diesellikt bottendrag, jämn och tyst gång och sen lite drag på toppen.
Nu har jag inte avverkat mer än 250 mil med min med manuell och 18".

Snittet sen ny är 0,83, snitthastighet 40km/h. Lägsta jag kört hittills var från Orust till Göteborg (0,59).Då hade den gått strax under 200mil
Har haft min S60 T6 VEA i snart ett år och förbrukningen ligger på 0,83 sedan bilen köptes. Blandad körning i eco+läge+ac med en del acceleration i sportläge. Helt underbar bil med rejäla fartresurser samtidigt som den, i mitt tycke, är bränslesnål. Bästa bil jag har haft.
254565 skrev:Har haft min S60 T6 VEA i snart ett år och förbrukningen ligger på 0,83 sedan bilen köptes. Blandad körning i eco+läge+ac med en del acceleration i sportläge. Helt underbar bil med rejäla fartresurser samtidigt som den, i mitt tycke, är bränslesnål. Bästa bil jag har haft.
Har orkså en t6 VEA v60. Underbar bil. Bor i sthlm och åker mest kortare sträckor och ganska hård körning så hamnar inte under litern såvida jag inte åker längre sträckor......

Bilen är dock fullutrustad och har 19 tum hjul :)

Funderat på att trimma din bil?

Tycker Polestar är på tok för dyrt med det lilla man får. Dock kommer snart Rica och BSR släppa till t6 vea......
254565 skrev:Jo jag funderar på trim, mycket vill ha mer. Kommer BSR med en uppgradering så finns intresset annars blir det Polstjärna i januari samtidigt med service.
Tror du det blir någon märkbar skillnad med Polestar? Väldigt få hästkrafter extra.....
254565 skrev:Jo jag funderar på trim, mycket vill ha mer. Kommer BSR med en uppgradering så finns intresset annars blir det Polstjärna i januari samtidigt med service.
satsa på polestar du får så mycket mer än det som står på pappret

bättre respons och lådan optimeras med... :)
254565 skrev:Jag såg nu att Bra Bil kör kampanj på Polestar, ska åka förbi Bilia först eftersom de ligger närmare. Fixar de inte samma pris så blir det Bra Bil Kungsängen.

Spännande. Berätta sen vad du tycker när du lagt in polestar :)
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]