Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
titanum skrev:Driver Support funkade klockrent på en långkörning med en lånebil. Nu har det dykt upp en kampanj på Avior 20" fälgar, är det någon teknisk fördel eller bara utseende som skulle motivera det? Antar att framtida däckbyten blir avsevärt kostsammare.
Dyrare, obekvämare och lättare att skrapa i trottoarkanter. Jag tycker inte ens det är snyggt med lågprofildäck på en SUV.
av Robot
Jag beställde en XC60 häromdagen men tyckte det räckte med 18" fälgar. Jag har 225/60 r18 på Passaten och det är inget vidare på gatsten... :D
av titanum
Robot skrev:Jag beställde en XC60 häromdagen men tyckte det räckte med 18" fälgar. Jag har 225/60 r18 på Passaten och det är inget vidare på gatsten... :D
Fler och fler argument för att ta standardfälgen med OR helt enkelt.
Kul att du beställt, hur specade du upp din XC60 för övrigt?

Det är ju så många tillval och kombinationer att man blir yr haha.

Mikebike, jag såg prisskillnaden på däcken, du har rätt.
av Robot
titanum skrev:
Robot skrev:Jag beställde en XC60 häromdagen men tyckte det räckte med 18" fälgar. Jag har 225/60 r18 på Passaten och det är inget vidare på gatsten... :D
Fler och fler argument för att ta standardfälgen med OR helt enkelt.
Kul att du beställt, hur specade du upp din XC60 för övrigt?

Det är ju så många tillval och kombinationer att man blir yr haha.

Mikebike, jag såg prisskillnaden på däcken, du har rätt.
Det är mest frugan som ska köra den korta sträckor så vi tog bara:
XC60 D4 automat
Ocean race + business pkt
Pärlemorvit
Parkeringshjälp bak+fram
Backkamera

Som jag skrev i en annan tråd så behöver vi inte Driver support och vi har varmgarage att ställa den i...funderar dock på att sätta drag på den vid senare tillfälle..
av Robot
TheEye skrev:Slutpris - Vilken rabatt bör jag få, hur manga procent från riktpris på volvocars.se är rimligt?
Jag tror 10% brukar vara en tröskel. Jag vet inte exakt men ofta är det så att tillverkaren inte har så stor marginal på själva bilen men däremot på extravalen.

Om ett tillägg kostar 7 000 kr och ett annat kostar 6 500 kr så kanske du kan få båda för 10 000 kr eller liknande...
av titanum
Så nära beställning nu... Smådetaljer kvar, så synpunkter tas gärna emot!

Skyddstejpen för stötfångaren bak (880 kr), blir det lätt repigt annars? Kan bli snygg effekt tänkte jag också med de svarta matta ränderna mot onyxsvart metallic.

Stänkskydd, behövs det?

Någon som har blond inredning och kan svara på hur den klarat sig mot smuts etc?

Tack!
Senast redigerad av 1 titanum, redigerad totalt 0 gånger.
av Aman
Hej
Skulle välja till det enkla klimatpaketet utan VOC då rattvärme samt värme i sätena bak är helt underbart när temperaturen kryper neråt. Passagerare som suttit i baksätet har uppskattat denna utrustning allra mest, och det bästa med bilen, och är något som verkligen gillas av alla. Oslagbart. Rattvärme skulle jag definitivt inte vilja vara utan.
Användarvisningsbild
av svergie2
Som sagt, Driver Support, blond inredning är den absolut snyggaste enl mig och blir ju lika smutsigt som allt annat bara att det syns snabbare. Så länge du inte är jätteskitig med olja etc så går det fint! :) Tänk på att nya jeans förmodligen kommer färga av sig dock, och en mörk ratt rekommenderas :)
av ansjo
titanum skrev:Så nära beställning nu... Smådetaljer kvar, så synpunkter tas gärna emot!

Skyddstejpen för stötfångaren bak (880 kr), blir det lätt repigt annars? Kan bli snygg effekt tänkte jag också med de svarta matta ränderna mot onyxsvart metallic.

Stänkskydd, behövs det?

Tack!
Ja till båda :-)-)
Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

Xc70 2012

Hej! Jag är ny här och jag fick dessa fe[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]