Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed
Större nav är ganska lättlöst med navringar för några tior,
ET passa från org. 50 ner till 40 utan problem (med sansade fälg och däckdimensioner).

Min bil ett par poster upp har ET40 på vinterfälgarna, DVS fälgarna sitter en cm längre ut än original.
Jag tycker det ser bra ut och jag märker inga tendenser till väghållningsändringar.
av Tobbe1977a
Perra83 skrev:Är det femekrad R fälg som sitter på S60/V70R? Navet och ET kan lja. Har för mig att det är större nav på fälgarna..
Precis den fälgen du menar. Är det bara några navringar som behövs så är det ju lugnt. Funderar liksom på att köpa ett par R fälgar men dem är en bit bort. Känns lite dumt att köra så långt för att sen visa sig att den inte passar.
av petegbg
Hej

Jag använder mig av en äldre tråd för min fråga. Skall köpa nya sommardäck och har bestämt mig för
GoodYear Efficient Grip Performance. Nuvarande däck är av dimensionen 235/45-17 och jag tänkt mig 215/50-17 för lite mera komfort. Men nu har jag hittat 4 st däck 225/50-17 till ett bra pris och undrar om dessa är ok att montera på bilen? Enligt http://www.dackgiganten.nu/dackfalginfo.html så skiljer det 2,1 % mot dom nuvarande men höjdskillnaden är 14 mm ! Känns inte helt ok, eller vad tror/ vet ni andra?
av petegbg
Ja det var ett bra pris. Tyvärr lite varierande omdöme om detta företag. Dessutom är det otydlig information om kostnader för montering. Tror jag avstår, men tack ändå Benny.
Användarvisningsbild
av benny10
Bara ett tips. Inga problem för mig att få hem grejorna. Montering ordnade jag själv hos min lokala däckverkstad.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]