- ons 26 aug 2015, 09:30
#999211
Hej
jag är igång med att byta tjänstebil och har bestämt mig för att de blir en Volvo V70 D4 VEA eller V60 Twin Engine D5.
V70 D4VEA är rät så straight forward, jag vet vad det är och det är inte anledningen till tråden.
Det är V60 D5 Hybrid som intresserar mig för prestandan och förmånvärdets skull. Jag reser rätt så mycket i jobbet ca 4500mil om året oh det är motorvägsfarter(+) som gäller. Ingen möjliget till laddning hemma eller på kontoret men kanske då och då vid något hotell.
hur fungerar bilen igentligen? med min körning kommer jag ha en 150kilo tyngre 163hästare? eller är "elen" tillgänglig även om jag inte laddar över natten? hur är räckvidden ed min körning? har hört att det är bara 45liter tank.
tacksam för svar
framtida volvoförare
jag är igång med att byta tjänstebil och har bestämt mig för att de blir en Volvo V70 D4 VEA eller V60 Twin Engine D5.
V70 D4VEA är rät så straight forward, jag vet vad det är och det är inte anledningen till tråden.
Det är V60 D5 Hybrid som intresserar mig för prestandan och förmånvärdets skull. Jag reser rätt så mycket i jobbet ca 4500mil om året oh det är motorvägsfarter(+) som gäller. Ingen möjliget till laddning hemma eller på kontoret men kanske då och då vid något hotell.
hur fungerar bilen igentligen? med min körning kommer jag ha en 150kilo tyngre 163hästare? eller är "elen" tillgänglig även om jag inte laddar över natten? hur är räckvidden ed min körning? har hört att det är bara 45liter tank.
tacksam för svar
framtida volvoförare