Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ulforv
Hej
Allt funkade i går morse men inte hem...
Igår när jag startar bilen på väg hem från jobbet så har hela skärmen där man ser radio, navigator, media etc hängt sig. Den stannar startar navigator, var god vänta eller liknande.
Det går inte heller att välja radio, blåtanden kopplar inte ihop sig osv. My Volvo knappen funkar.

Bilen har garanti, men tänker om det finns något sätt att göra en omstart av detta system?
Ska in på verkstad nu på torsdag så kan vänta men vill ju ha igång radio :)

Tios emot Tages tacksamt.

Uffe
Användarvisningsbild
av leiwi
förmodar att du har en v/s 60 -14
Ta bort säkring nr 18 underhandskfacket en stund (2-3 min) sätt dit den igen så startar sensus nog upp riktigt igen annars så väntar nog ett verkstadsbesök :)
av ulforv
Hej. Rätt på dig årsmodell. :)

I morse när jag kom ut i bilen så gick allt igång.
Är det någon bugg? Finns det uppdatering att be om hos verkstaden?
Den knorrade om låg batterinivå.

Tack för svaret.
Vet att på tidiga versioner av Sensus på S/V60 var det en bugg i SW som kunde orsaka detta. En uppgradering av mjukvaran brukar lösa problemet, men i sällsynta fall kan det även vara hårdvarufel där byte av ICM eller IAM krävs.
Märkte att basen var lite bullrig å jobbig på min gamla S40 -07, alltså en helt annan radio än vad tråden avser. När jag försökte dra ned den så märker jag att det går inte att ändra vare sig bas, treble, balans eller fader på den. :/ :evil: Då tänkte jag på den här tråden, den verkar ju ha låst sig så att säga... :roll:
Användarvisningsbild
av hakank
Hände samma sak för mig 2 ggr. På nästkommande service läste servicepersonalen av koder och konstaterade att den hängt sig just 2ggr. Han laddade i senaste FW och sedan dess har det funkat OK.

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]