Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bhensv
Hej, fick vår v60 i somras, en saville grey d4 och är väl nöjda med allt utom bagageutrymmet. Visste att det inte var stort men blev ändå negativt överraskade. Så nu ska det köpas takbox! Köpte med original takräcke i vingprofil så behöver bara boxen.
Är det nån som har förslag på modell, storlek och färg som passar? Dela gärna foto på din bil med Box!
Andra generella tips om takbox tas gärna också, har aldrig haft en förut. Vad är det man vill ha?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ex. Packline och Thule har snabbfäste till sina boxar. Har Packline med de och det är skönt att slippa skruva och justera. Tidigare ärgade gärna "muttern" fast efter några veckor i alperna för mig men dessa bara fungerar.
av eseaese
Jag har en Free Time 90 som jag köpt på Bilia för länge sedan och har även haft en Car Pack som ser ungefär likadan ut.
Ett litet problem jag hade på min V60 är att orginalbågarna är rätt breda så boxarnas byglar räckte inte runt.
Löste det genom att byta boxbyglarna till bredare avgasklämmor. Funkar bra.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Saxar en text som jag skrivit tidigare på forumet om du planerar att använda boxen på skidresan.

Till den förra boxen köpte jag en gummilist då jag ofta kör med carvingskidor i boxen och satte en listen fram och en bak vilket stoppade skidorna från att glida runt i boxen när man svänger, det finns ju några hårnålskurvor på vägarna i alperna. Skonar både skidorna och boxen. Köpte denna som är på bild nedan på AD Bildelar för ca 80 kr, finns säkert i fler biltillbehörsbutiker samt hos Clas.

Bild

På den nya packlinen satt det redan en liknande gummilist men det följde även med spännband till att hålla fast skidorna med. Kändes tryggt på Autobahn.

I Finland är det 5 år som gäller🙄

Broms höger fixas aldrig

Ett löst bromsok kan man testa genom att l&au[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Hej allihopa. Är i färd med att demonter[…]

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S[…]