Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SuperEpon
Hej!

Ny på forumet och även nybliven volvoägare! :)
Har köpt en XC60 R-design MY10 med 2.4D, AWD och automat och är fruktansvärd nöjd.

Enda jag är missnöjd med är att det inte är VOC på den, och vad jag kunnat läsa här så verkar det helt omöjligt att
eftermontera.

Har försökt söka lite på andra typer av lösningar för fjärrstart men hittar mest bara sånt om den fjärrkontroll som går att eftermontera.
Tyvärr bor jag på 3:e våningen i lägenhet och kan inte ens se bilen utan att gå ner till entréplan, och många gånger när jag jobbar så kan bilen vara i andra änden av stan (jobbar i stort sett ALLTID på oregelbundna tider), så den går helt bort tyvärr.

Det jag undrar är om det finns någon variant av o-brandade (alltså ej volvo orginal) GSM-tillsatser som går att installera med den befintliga dieselvärmaren? Webasto och Eberspächer har ju diverse GSM-tillsatser och annat roligt men jag antar att det inte fungerar med Volvo?
Användarvisningsbild
av bjornw
VOC fanns inte alls till MY10, det kom till MY12, så det är inte så konstigt att det inte går att eftermontera.

Jag tror du kan använda Webastos GSM modul, det finns flera trådar om detta i V70/XC70 forumet. Den är dock inte billig... Har även för mig att det snackats om en Volvo-brandad variant. Prova sök lite där.

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]