Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Finge
Jeg har en XC60 i Terra Bronze i bestilling med Zephyrus 18" som standard med Summum. Jeg kan endre til Segin eller Merac uten ekstra kostnad, og er litt usikker. Har egentlig ikke tenkt mye på dette før, men begynner å like Merac mer og mer.

Det faktum at Zephyrus er standard på flere modeller er kanskje grunn nok til å velge noe annet. Jeg har ikke sett Merac "live". Er det noen som har sett dem og har en anbefaling til valg?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag gillar inte Zephyrus så jag hade absolut valt Merac. Men annars är ju Zephyrus en nyare fälg, och Merac är lite "XC70" även om den sålts till XC60. Det är bara en fråga om smak:)

Segin är ju världens tråkigaste och dessutom bara 17" så den går bort, jag har den till vinterdäcken och det ser inte värst skoj ut.

/Martin
av Biltoken
Jag valde Merac till min Ice Vita Summum eftersom jag ville ha något som skilde ut min bil från alla andra XC60.

Gillar den stora blanka kontrasten som Merac utgör mot resten av bilen. Merac är också snyggare monterad på bilen än "löst".

Zephyrus svartlackade utseende tror jag dessutom är en modetrend som känns daterad ganska snart.

Väljer du Segin ser bilen ut som en Kinetic/Momentum.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag hade valt Merac, den är snygg till xc60. Zephyrys är ok, men jag tycker att ekrarna är för smala för att passa riktigt bra på en xc-modell. Segin tycker jag är tråkig, på en xc60 ser det lite ut som skottkärrehjul.

Hoppas du blir nöjd med ditt val, vilket det nu blir!
av XC60
Jag hade Merac på min Terrabronze XC60 och det var en kombination jag var mycket nöjd med. Snygg och lättskött fälg som passar XC bilar, dessutom mer ovanlig.
av Finge
Takk for alle tips. Kanskje noen som har tips til 17" felg for vinter også?

Har sett på Dezent M og original Segin som fikk dårlig omtale her tidligere ;-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag föredrar orginalfälgar så jag skulle ta Segin, även om de ser tråkiga och enkla ut. Det är bra kvalitet och dom är lättvättade.

/Martin
av RFL
Biltoken skrev:Jag valde Merac till min Ice Vita Summum eftersom jag ville ha något som skilde ut min bil från alla andra XC60.

Gillar den stora blanka kontrasten som Merac utgör mot resten av bilen. Merac är också snyggare monterad på bilen än "löst".

Zephyrus svartlackade utseende tror jag dessutom är en modetrend som känns daterad ganska snart.

Väljer du Segin ser bilen ut som en Kinetic/Momentum.
Gjorde precis samma val. Tycker att Merac är mer XC än Zephyrus...

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.