Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocke4u
Hej,

Har idag en V50 D5 R-Design 2010 (den 2:a) med Premium Sound och har beställt en V60 D3 R-Design med Premium Sound.

Med V50'n så har jag inte varit speciellt nöjd med ljudet, för mycket skrammel och högtalarna hänger inte med. Hoppas att V60'n är mer gediget byggd i dörrar/paneler för att slippa skrammel. Sen jag hade V70 med Premium Sound och subwoofer så blev man kräsen (dessutom pysslat mycket med billjud för länge sedan).
Så utan att testa min bil så tänker jag, finns det möjlighet att koppla in en extern, aktiv subwoofer i V60'n?
Notera att det är tjänstebil och kan inte riva isär bilen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tror det blir svårt faktiskt.

Men undra om inte Premium Sound är ändrat lite nu efter v46 (var ju lite klagomål innan). Hämtade min V60 T6 R-design med Hi-tech Premium Sound för ett par dagar sedan och det låter faktiskt grymt bra! Körde XC60 med PS och sub innan men jag saknar inte subben. Detta systemet låter lika bra tycker jag. Absolut inget skrammel alls trots bra volym! Har en låt som jag alltid spelar när jag testar ljudsystem och det är Hotel California från hell freezes over-plattan. Låter sjukt bra i V60in med! :-)-)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Intressant att du skriver så, för jag skulle precis gå in och redigera och skriva att det är mycket tightare bas och distinktare ljud. Basen "sjunger" mycket mindre nu än vad jag tyckte att den har gjort på tidigare S60/V60 med PS.

Min PS + sub i XC60in var grymt bra! Jäkligt tight och fint.
av jocke4u
Låter ju rätt bra och hoppas det blir ett lyft.

Om man jämför med "gamla tiden" då jag hade en avstämd låda en 2 x 12" så blir det svårt men hoppas få bra ljud i V60'n.

Off topic...Lite surt att gå ner till D3 från D5 då effektkurvan på D3 ser lite trist avhuggen ut. Tur man har "leksaken" :) (super sjua med överladdad spis från annan stad i Västra Götaland)

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]