- mån 21 mar 2011, 22:55
#512051
Hej,
Har en V60 D5 där jag använder värmaren väldigt flitigt (alltid på morgonen och ofta även på eftermiddagen), kör dessutom korta sträckor till och från jobbet (cirka 4km en väg).
Än så länge så har jag inte haft några problem med urladdat batteri men det är nog bara en tidsfråga.
Har kollat runt lite och bestämt mig för att köpa Ctek MXS 3.6, tänkte installera den permanent.
Läser man specen för laddaren så är det inga problem, bilens elektronik ska inte påverkas.
Någon som vet vad Volvo tycker om en permanent installering?
Vid montering, behöver man lossa kablarna på batteriet (ska alltså inte använda krokodilklammorna) eller kan detta ske utan att bilen blir strömlös? Om jag förstått det rätt så sätts det en felkod som måste nollas av verkstad, vore skönt att slippa detta.
Någon som har installerat denna laddare permanent och kan dela med sig av sina erfarenheter?
/irie
Har en V60 D5 där jag använder värmaren väldigt flitigt (alltid på morgonen och ofta även på eftermiddagen), kör dessutom korta sträckor till och från jobbet (cirka 4km en väg).
Än så länge så har jag inte haft några problem med urladdat batteri men det är nog bara en tidsfråga.
Har kollat runt lite och bestämt mig för att köpa Ctek MXS 3.6, tänkte installera den permanent.
Läser man specen för laddaren så är det inga problem, bilens elektronik ska inte påverkas.
Någon som vet vad Volvo tycker om en permanent installering?
Vid montering, behöver man lossa kablarna på batteriet (ska alltså inte använda krokodilklammorna) eller kan detta ske utan att bilen blir strömlös? Om jag förstått det rätt så sätts det en felkod som måste nollas av verkstad, vore skönt att slippa detta.
Någon som har installerat denna laddare permanent och kan dela med sig av sina erfarenheter?
/irie