Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en XC60 årsmodell 2017 och fick vänster framskärm bytt nu i sommar i Gävle. Jag behövde bara nämna rostskyddsgaranti så frågade de om det var en Xc60 och sen om det gällde vänster framskärm :-D De fotograferade och skickade till Volvo för bedömning och godkännande och sen fick jag en ny skärm.
men det har inget med den 12åriga rostskyddsgarantin att göra, den gäller inte. Det här är goodwill från Volvo själva och gäller 4år på dörrar och bakskärmar och 10år på vänster framskärm.
5mån senare och höger framskärm är bubbligare än bublig, var upp idag på sakadeverkstan igen och de mätte bla lacktjockleken och tog några bilder och skulle återkomma till veckan.
Verkar vara ett riktigt gissel detta. För en annan som precis står i begrepp att köpa en XC60 2017 nu i veckan, så börjar man onekligen fundera på om man ska hoppa av och titta på något annat i stället. Det är ju inte bara tråkigt att behöva ha en bil som rostar med allt vad det innebär av verkstadsbesök etc. utan också det faktum att det tyvärr är väldigt vanligt med nyansskillnader på lacken sedan. Vet inte hur många bilar jag tittat på där man ser skillnaden på lacken mellan framskärm och dörr. Jättetrist på en i övrigt fin bil som kostat några hundratusen kronor.
Derank skrev:men det har inget med den 12åriga rostskyddsgarantin att göra, den gäller inte. Det här är goodwill från Volvo själva och gäller 4år på dörrar och bakskärmar och 10år på vänster framskärm.
Synd att min 2012 inte täcks då av detta.. börjar bli lite risiga :(
Jag bytte mina mot made in Thaiwan och dem passade ganska bra, skulle säga 7 av 10 där 10 är original. Plåten är tunnare, efter lackeringen rostskyddsbehandlade invändigt hela insidan tom den nedre fästpunkten på båda sidor som brukar rosta som mest. Skärmarna kostade 75 euro/styck, lackering 3 tusen för båda och frakt 500.
var köpte du de skärmarna? ska åtgärda mina själv, klåparna på lackverkstan klarade inte ens av att grunda skärmen riktigs så blåsor uppstod efter 5mån. Var dit och mätte lacken , pendlade mellan 85-110 my jävla amatörer. Bad honom mäta den andra skärmen som jag själv lackat, låg på 245-265my.

De ville boka in en ny tid för att lackera om den men jag tackade nej,
Kan vara värt att testa en skärm därifrån, var ju bannemig gratis och för 700kr får man inte begära för mycket. Nån som handlat därifrån i övrigt, är det hyffsad kvalite på resevdelarn el får man ta premium för att vara säker, priserna är ju som att backa 20år i tiden.

Timer wrap-around är ett känt begrepp bl[…]

Kan bromsoken glida fritt på glidpinnar och […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland[…]

Tack! Utförde jobbet igår, tog loss in[…]