Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1522450
Min nyckel började att strula, det gick inte att öppna som man ville, och man var tvungen att stoppa i nyckeln i startlåset för att kunna starta bilen, jag tänkte att det måste vara batterierna till fjärren som behövde bytas? Bilen har ju rullat drygt 12000 mil.

Sagt och gjort, införskaffade nya batterier på V-parts (CR2430), då funkade det igen, men glädjen blev väldigt kortvarig, bilen funkade bara några dagar som det är tänkt?
Tjejens nyckel funkar som den ska, och min fjärrkontroll för att öppna bakluckan har en räckvidd som är fullt tillräckligt (ca 20 meter).

Oturligt nog så dumpade jag dom gamla batterierna i närmaste batteri-holk så vet inte viket märke det var?
Är det någon som vet om det är några "specialbatterier" som ska vara till ändamålet?
#1522501
Hade samma problem själv förra vintern, svängde in på Classe och köpte Varta......gick några veckor, samma problem igen, svängde åter in på Classe och tog ett par nya Varta ( tänkte att de kanske hade hängt länge i butiken ) allt var frid och fröjd ett par månader, sedan samma sak igen. Började fundera på om det var något fel på mottagaren i bilen och åkte in till en polare och vi körde lite test på alla dörrknappar och så, allt verkade ok.

Kändes omöjligt att 2st nycklar skulle vara defekta, så jag svängde in på Bilbolaget i stan och köpte 2batt igen, det var i början av sommaren och det funkar än. Skumt problem, men så var det i mitt fall.
#1522693
Den andra nyckeln fungerar helt perfekt. Vad till min lokala Volvo-handlare idag, men där var det stängt på reservdelsavdelningen, får göra ett nytt försök på vardagen.
eller om man hittar några "märkes-batterier" någon annanstans? Om man håller sig ifrån dom allra billigaste så borde det funka, det är ju CR2430 som det ska vara.
#1522700
Persvante skrev: lör 10 dec 2022, 14:20 Den andra nyckeln fungerar helt perfekt. Vad till min lokala Volvo-handlare idag, men där var det stängt på reservdelsavdelningen, får göra ett nytt försök på vardagen.
eller om man hittar några "märkes-batterier" någon annanstans? Om man håller sig ifrån dom allra billigaste så borde det funka, det är ju CR2430 som det ska vara.
köper mina VARTA från: https://www.apotea.se/varta-knappcell-cr-2430-1-st , tror inte du hittar någonstans billigare än här + fraktifritt.
#1522725
@UnleashFusion, Köpte med deras för ca 6 månader sedan och de lirade i min kärra
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]