Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
#1513780
Har råkat ut för att motorsystem service tänts 2 ggr och motorn har gått ner i effekt, dock fullt körbar så inte totalslö, kruxet är att det inte sätts någon felkod , har läst av koder med 2 st olika felkodsläsare och felkoderna som finns på mitt krånglande centrallås i förardörren finns som vanligt men inget annat, har läst av med min BSR trimdosa som har felkodsläsning inbyggt samt en Icarsoft CR Pro, efter 3 starter så är lampan släckt och bilen har full kraft igen, vad kan orsaka detta ?
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1514518
Idag när felet återkom så hade jag felkodsläsaren liggandes i bilen och denna felkod kom upp..
ECM Bosch EDC17C - Engine control module, EDC17C
0xBD00 - Mass- eller volymluftflöde A krets intervall/prestanda - luftflöde för hög,
Kraften i motorn kan komma tillbaka då och då trots att motorsystem service lyser.
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1514663
Felet hittat när jag hade stängt av stereon..........
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1514668
Nej inte jag heller men blåsljudet från tryckslangen som går från turbon hördes då... kul att se om någon var nyfiken bara
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]