Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
#1477572
Det är avresetid man ställer.
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1477573
Efter diagnosen står det att aktiviteten kommer att utföras inom 2 timmar dvs start av värmare så ska vänta 2 timmar och se vad som händer,eller inte händer.
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1477600
Inte ett skit händer,får ge upp gå ut å starta motorn och värmaren manuellt..........
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1477705
Japp men det tråkiga är ju att det alltid sitter underhållsladdning inkopplad till batteriet så bilen borde ju känna av att det är fullt i batteriet lika som vad gäller bränslemängden då det inte går att starta värmaren om det är för låg bränslenivå.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1477714
Den går bara på tid, jag tror det är 4x24h som är gränsen, alltså 96 timmar. Det hade ju varit snyggt om den fattade att den hade batteriladdare inkopplad och inte behövde gå ner i viloläge, men så smart är den inte. Det är nog inte ett jättvanligt senario i och för sig, men det hjälper ju inte dig.
av emplant
#1561664
Kaxe skrev: mån 06 dec 2021, 15:23 Har flera gånger nu råkat ut för meddelandet bilen i viloläge för att spara batteri då bilen inte använts på ett tag när jag vill aktivera dieselvärmaren, detta sker när den stått 3-4 dagar och jag har alltid batteriladdare ansluten så att den är på underhållsladdning när bilen står still flera dagar,jävligt irriterande när det är 14-15 grader kallt och man vill ha en varm bil och motor när man ska åka iväg. fy fan.

Screenshot_20211206-151100_Volvo Cars.jpg
Har du fått någon lösning på problemet med viloläge? Jag retar mig också på detta.
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1561760
Japp, avslutat abonnemanget på VOC då batteriet i enheten gett upp och 3G läggs ner om c:a 1 år ,skulle kosta 1600 kr för batteri och 1900 kr för arbete , startar värmaren med nyckelkommando numer.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1561808
emplant skrev: tis 21 nov 2023, 13:22
Kaxe skrev: mån 06 dec 2021, 15:23 Har flera gånger nu råkat ut för meddelandet bilen i viloläge för att spara batteri då bilen inte använts på ett tag när jag vill aktivera dieselvärmaren, detta sker när den stått 3-4 dagar och jag har alltid batteriladdare ansluten så att den är på underhållsladdning när bilen står still flera dagar,jävligt irriterande när det är 14-15 grader kallt och man vill ha en varm bil och motor när man ska åka iväg. fy fan.

Screenshot_20211206-151100_Volvo Cars.jpg
Har du fått någon lösning på problemet med viloläge? Jag retar mig också på detta.
tror att om du loggar in i appen tex varannan dag och kollar om den är låst eller nått så flyttas "insomningen" framåt ett par dagar
av Jonas_latt
#1563321
Kaxe skrev: ons 22 nov 2023, 10:24 Japp, avslutat abonnemanget på VOC då batteriet i enheten gett upp och 3G läggs ner om c:a 1 år ,skulle kosta 1600 kr för batteri och 1900 kr för arbete , startar värmaren med nyckelkommando numer.
Jag fick dåligt batteri i voc. Men gick in och nolla varningen för över ett år sedan. Har funkat kalas sen dess.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]