Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
#1476139
Ljudet i min v60 låter sämre än i tidigate v70 med HP, och skulle därför vilja uppgradera med en aktiv sub under sätet. Är det någon här som gjort liknande och kan tipsa om Sub? Duger Biltemas för 1300?
av dannesk
#1476145
Ljudet blir ju inte bättre med bara en Sub så är endast mer bas intressant eller bättre ljud överlag? Aktiv sub under sätet är ju rätt begränsat iom att man knappt får plats med denna så är endast detta alternativ intressant?
av Dieselvolvo
#1476202
dannesk skrev: lör 27 nov 2021, 23:03 Ljudet blir ju inte bättre med bara en Sub så är endast mer bas intressant eller bättre ljud överlag? Aktiv sub under sätet är ju rätt begränsat iom att man knappt får plats med denna så är endast detta alternativ intressant?
Tänkte att om jag ställer ner basen till "normal", så kan man spela högre, tills det låter illa. Och kompensera med en låda.
Kikade lite under stolarna nu, och gott om plats är det ont om...men vill heller inte minska det lilla bagageutrymmet som är...v70'n var ju en riktig laståsna jämfört med v60😅
Har även funderat på en Musway, dock är den i dyraste laget, och jag är tveksam om den kan motsvara en litwn sub.

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatio[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]