Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1469899
Begge LED parkeringslys forran virker ikke på min V60. De orange markeringslysene i hovedlykt virker derimot. Ut fra det jeg har lest meg til så er de orange markeringslysene og LED parklys på samme ledninger fra CEM, så siden de orange lysene virker så er alt i orden med CEM / bryter. Er det riktig forstått?

I så fall gjenstår enten ledningsfeil, eller at begge LED lyktene har sviktet samtidig. Det siste ville være litt rart, lyktene ser hele og fine ut, og det er ingen tegn til fuktighet inni dem. Har LED lyktene felles ledning, eller er de forsynt fra hver sin side? Hvis det siste er tilfellet så er jo sjansen stor for at det er lyktene. Finnes det noe lurt sted man kan måle spenning uten å måtte demontere hele front-fangeren?

Bilia har foreslått å starte med å bytte begge parklys til rett over 2000NOK/stk + arbeid, så mye å spare å å gjøre dette selv, særlig siden jeg kan få kjøpt nye parklys til 699NOK/stk.

Fant noen tråder om tema her, men ingen med veldig detaljert løsning. Mest forklaring i denne tråden, hvor Camel beskriver litt av ledningsnettet fra CEM til hovedlykt, men for meg ser det ut til at orange lys i hovedlykt får strøm, så feil sitter et sted i ledningsnett mellom hovedlykt og parklyst
viewtopic.php?f=70&t=76495&p=1204718&hi ... s#p1204718
#1470225
Jag tror det är skillnad på de som har orange LED jämfört med orange plast framför en vanlig lampa. Jag är inte säker på att DNA lysen (LED framåt) hänger ihop med LED (orange) i strålkastaren.

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]