Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1469131
Har köpt en v60 2017 modell med diselvärmare och tidur. Men verkar inte som de går att starta värmaren via nyckeln utan detta är något tillval....väldigt konstigt tycker jag.... är nån som vet om detta går att lösa via mjukvara ? Såg vparts hade nån mudul man kunde sätta i för att få funktionen. Men tycker att detta borde väll än då ingå på en så pass ny bil men?

Mvh Anders
#1469133
abel1 skrev:Har köpt en v60 2017 modell med diselvärmare och tidur. Men verkar inte som de går att starta värmaren via nyckeln utan detta är något tillval....väldigt konstigt tycker jag.... är nån som vet om detta går att lösa via mjukvara ? Såg vparts hade nån mudul man kunde sätta i för att få funktionen. Men tycker att detta borde väll än då ingå på en så pass ny bil men?

Mvh Anders
Är mjukvara som du säger, ligger nånstans mellan 3-4000 kr att få den funktionen.
De flesta använder ju Volvos app i telefon för att starta värmare bland annat.

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

#1469189
Vdash skall kunna göra den här ändringen i car config, men dom tar betalt för det, oklart hur mycket??
#1469193
Min ÅF skulle ha närmare 5000kr för detta så klarar mig med voc och tidur. Kunde man ens köpa en V60 2017 utan voc visste jag inte :)

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... mfort/2016

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]