Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1445914
Hej på er!

Jag märkte när jag bytte till sommarhjulen att det var något fett med smuts på på vänster stötdämpare bak men inte på höger, Så känns som den läckt?

Har sökt runt som en idiot men kan inte hitta om det är olika stötdämpare på R-Design och en icke R-Design, fjädrar och bussningar skiljer så långt är jag med.

Kollade i Vida men där fanns det hur mycket alternativ som helst att välja på så gjorde mig inte klokare!

Skall man satsa på R-Design original eller kan man montera andra medans man har kvar dämparna man har fram?

Bilen i sig är en V60 D4 AWD R-Design Classic 2018.

Tack på förhand

Mvh
Martin
#1445955
Jag skulle absolut satsa på R-design original. Du kan få väldigt märkligt uppförande på bilen om du sätter mjukare dämpare bak än fram.
#1445974
Varför skulle du inte köpa den stötdämparen som ska sitta på just din bilmodell och R-design??
Kontakta Volvo ÅF för rätt art.nr för just din bil baserat på regnr/chassinr. I VIDA får du inte upp de nyare bilmodellerna så det kan skilja på de nyare och för att hitta rätt nr måste du kolla i bilinfo vilken märkning de ska ha.
#1446016
MartinS skrev: mån 17 maj 2021, 06:10 Jag skulle absolut satsa på R-design original. Du kan få väldigt märkligt uppförande på bilen om du sätter mjukare dämpare bak än fram.
Då skall jag ringa volvo ÅF här i byn och köra på R-design orginal! :)
#1446017
dannesk skrev: mån 17 maj 2021, 08:18 Varför skulle du inte köpa den stötdämparen som ska sitta på just din bilmodell och R-design??
Kontakta Volvo ÅF för rätt art.nr för just din bil baserat på regnr/chassinr. I VIDA får du inte upp de nyare bilmodellerna så det kan skilja på de nyare och för att hitta rätt nr måste du kolla i bilinfo vilken märkning de ska ha.
Tänkte om det fanns något som liknande, men då skall jag ringa volvo ÅF och prata med dem! :)

aha okej det förklarar lite varför man fick upp så himla många alternativ, då skall jag ringa dem så får dem slå på regnummer! :)

Tack!
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]