Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carra
#1440584
Min Volvo har bara gått 6000 mil,men gubben "börjar" bli gammal...bara 75 än så länge....För många år sedan fanns det "Hi Juckers", det fanns också en knapp på instrumentbrädan som man kunde höja bilen med,dessutom kunde man lägga ett mellanlägg under stolramen som gjord att stolen kom lite högre upp.Jag har letat höjningssatser på nätet till att höja hela bilen för högre markfrigång o på så sätt höja bilen,men dessa satser ger bara 3 cm..... Kanske man kan byta fälgar o ha större däck för att tjäna centimetrar? Som skrivits gubben är gammal vad ger ni mig för tips? Skälet till att jag vill ha högre sitshöjd är att jag inte längre vill kliva ned i bilen, utan in i bilen....Verkar lite svettigt ekonomiskt att byta till XC 60 "bara för att komma upp i höjd...."
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1440590
In med en tjock sittdyna, det vore det billigaste. Men annars finns det gott om XC60 för värdet på din och cirka 20 000kr tillägg och kontra det mot att köpa däck och fälg eller att höja en bil som sedan blir en "uddabil" är jag kanske själv mer frågande kring även ekonomiskt.

Har du tiden kan man lägga lite på att hålla koll på kvd och se om ett trevligt objekt dyker upp för köp nu pris samt wayke utöver det. Verkar vara mer populärt att de annonserar volvos där nu för tiden än på blocket
av carra
#1440643
Tack för ditt snabba svar! Bilen har fruktansvärt med lullull o Polestar fixad...För att hustrun som kör 90% av milen vill ha ett bra mellanregister...Känns inte så bra att släppa iväg den....Gammal gubbe som gillar att hålla bilen i toppskick,vilket den är....
av berrabus
#1440841
Tror det är svårt att höja en v60 så mkt att det blir markant skillnad för dig och fortfarande hålla sig inom rimliga kostnader.
Enklaste är nog att byta till en V60 CC, XC60 eller XC70.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1440852
Köpa delar på skroten från en CC och montera på en vanlig V60, fast det kanske äventyrar säkerheten...?

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]