Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HakanS
#1404776
Jag fick besked på att jag hade optionskod 820 så min bil var förberedd för backkamera fram till bakluckan. Så visade sig inte vara fallet. Köpte då en kabel som drogs genom hela bilen fram till radion för anslutning. Då saknade "radion" uttag för kamera trots att jag har det stora ljudpaketet, high performance med stor skärm. Måste jag byta radion? Gör jag det misstänker jag att det finns flera olika modeller. Tacksam för tips. Jag vill ogärna bli av med det fina ljus jag har idag.
av HakanS
#1404796
HakanS skrev: ons 30 sep 2020, 15:49 Jag fick besked på att jag hade optionskod 820 så min bil var förberedd för backkamera fram till bakluckan. Så visade sig inte vara fallet. Köpte då en kabel som drogs genom hela bilen fram till radion för anslutning. Då saknade "radion" uttag för kamera trots att jag har det stora ljudpaketet, high performance med stor skärm. Måste jag byta radion? Gör jag det misstänker jag att det finns flera olika modeller. Tacksam för tips. Jag vill ogärna bli av med det fina ljus jag har idag.

Då tänkte min mekaniker fel för han har nog trott att den skulle in i radion, medan den ska anslutas till displayen...... Låter rätt logiskt egentligen...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1404802
HakanS skrev: ons 30 sep 2020, 18:22
HakanS skrev: ons 30 sep 2020, 15:49 Jag fick besked på att jag hade optionskod 820 så min bil var förberedd för backkamera fram till bakluckan. Så visade sig inte vara fallet. Köpte då en kabel som drogs genom hela bilen fram till radion för anslutning. Då saknade "radion" uttag för kamera trots att jag har det stora ljudpaketet, high performance med stor skärm. Måste jag byta radion? Gör jag det misstänker jag att det finns flera olika modeller. Tacksam för tips. Jag vill ogärna bli av med det fina ljus jag har idag.

Då tänkte min mekaniker fel för han har nog trott att den skulle in i radion, medan den ska anslutas till displayen...... Låter rätt logiskt egentligen...
Jo precis... Gör om - gör rätt :-)
av Zycoo
#1405200
intressant, Så då behöver man bara köpa en kamera och ett kablage, Vart köpte du kablaget ? hur ser den ut ?

har du lyckats få till det ännu, eller kommer man även att behöva ladda in en ny mjukvara i bilen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1405206
Zycoo skrev: lör 03 okt 2020, 10:16 intressant, Så då behöver man bara köpa en kamera och ett kablage, Vart köpte du kablaget ? hur ser den ut ?

har du lyckats få till det ännu, eller kommer man även att behöva ladda in en ny mjukvara i bilen.
Mjukvaran behös, omnämns som Applikation i länken ovan..
Användarvisningsbild
av rob1988
#1405518
Zycoo skrev:intressant, Så då behöver man bara köpa en kamera och ett kablage, Vart köpte du kablaget ? hur ser den ut ?

har du lyckats få till det ännu, eller kommer man även att behöva ladda in en ny mjukvara i bilen.
https://www.bilia.se/biltillbehor/tekni ... _31664088/
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1405547
Roger67 skrev: mån 05 okt 2020, 11:47 Hur ser man att man har optionskod 820 på bilen?
Borde stå på Min Volvo, under Bilfakta.
Har du inget kontor där så rekommenderar jag att skaffa det.
av HakanS
#1405847
Enligt första information från Volvo och i Min bil är det optionskod 820. Kameran monterades och senare inköptes kabel då den inte fanns fördragen till luckan. När den dragit genom hela bilen, tyvärr bakifrån och framåt, upptäckte montören att "radion" saknade ingång för kamera kabel trots att det är den största modellen och den stora skärmen. Har kostat mig ca 4000:- för att upptäcka att det inte gick :( Väldigt egendomligt då bilen annars är absolut fullutrustad, så när som på back-kameran. Sura läropengar...........Jag får backa utan kamera!

Nu hittade en polare till mig en tysk återf&[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]