Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IngemarB
#1381192
Har en V60 Summum D4 MY18 med vanliga stereon. Håller på och bekantar mig med bilen
avseende instrument och mediadelen.
En grej lyckas jag inte leta upp som är rätt banal.
Lägga in favoritnummer i telefonboken.
Det gick på min förra bil och funkar på alla mobiler.
Det går ju att spara kanaler på radion med knappsatsen och det borde finnas
någon motsvarande funktion som jag inte hittar för telefonnummer.
Dvs Hem, eller Syrran osv.
Går det och hur gör man?
Har inga problem att få tillgång till telefonboken utan det handlar alltså bara
om att slippa söka fram favoritnummer varje gång man ringer.
#1381681
Jag har bockat för alternativet "telefonfavoriter i min Iphone, men eftersom min
telefonbok har flera hundra kontakter(företagslista) så "drunknar" ju favoriterna
bland alla andra.
Jag söker alltså efter ett sätt att lägga dom i en grupp man hittar snabbare än att
bläddra fram dom...
#1381688
ROW skrev: fre 22 maj 2020, 18:04 Hej!
Gå in på din telefon - bluetooth - välj typ "My V60".
Där bockar du i vad som skall över till bilens telefonenhet.
Har tänkt på att leta upp hur men alltid glömt bort det på vår MY14, testade nu och som du skrev är det såklart just så lätt, tack :-)
Användarvisningsbild
av ROW
#1381756
IngemarB skrev: sön 24 maj 2020, 23:10 Jag har bockat för alternativet "telefonfavoriter i min Iphone, men eftersom min
telefonbok har flera hundra kontakter(företagslista) så "drunknar" ju favoriterna
bland alla andra.
Jag söker alltså efter ett sätt att lägga dom i en grupp man hittar snabbare än att
bläddra fram dom...
Känns som du inte har några "favoriter" inlagda på telefonen. Det måst du först göra. Vill du bara ha favoriter i bilen så bocka bara i favoriter i telefonen så är det bara dem som du behöver bläddra i .
#1382217
Jag har favoriter i telefonen men jag skulle ÄVEN vilja ha alla andra jobbrelaterade nummer. Men valbara på ett enklare sätt än att bläddra fram dom bland 400 andra.
Antar det inte går men det finns ju nummerval för radiokanaler så telefonnummer känns lika viktigt att enkelt ringa upp

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]