Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
Perra83 skrev: Nästan 10°C idag så jo den går.
All fukt som står kvar i förångaren går in i kupén när ACn inte går. Det vill säga när bilen värmer kupén med värmare och kupéfläkt.
Samma diskussion får vi varje år.
Här är det iaf inga 10grader, snarare -5 till +4 hela veckan och min AC-kompressor drar inte när jag kopplar i/på AC-knappen. Inte konstigt att det blir imma om fuktig luft utifrån förs in i kupen av kupéfläkten som inte hinner värmas upp tillräckligt oavsett om det är fukt kvar i förångaren eller ej. Går inte och söka i forumet så det är väl inte konstigt att man inte hittar tidigare diskussioner och jag har då aldrig sett någon.
av Larslars
dannesk skrev: ons 14 nov 2018, 22:24 Det du skriver om återcirkulationen gäller ju bara under vanlig körning, har väl inget med dieselvärmaren att göra.
vet ej har inte immat lika mycket sen jag ändrade, har iofs inte varit samma skitväder sen dess.

dannesk skrev: ons 14 nov 2018, 22:24 Hur länge har du haft bilen och jämför du exakt samma väderlek emot Saaben? Har du rengjort rutorna ifrån trafikfilm m.m. som jag skrev, många som klagar på imma rengör typ aldrig rutorna med imma som följd.
har haft V60,n sen i augusti. Saaben hade jag i 8år, så ja jag jämför på samma premisser.
rutorna rengjorda.

[/quote]
av dannesk
Som jag sa tidigare så blir det imma om fuktig luft utifrån förs in i kupen av kupéfläkten som inte hinner värmas upp tillräckligt, som du säger har det ju inte varit samma skitväder. MIn immar inte längre heller då det inte är samma regn/fuktighet ute, har aldrig haft lika mkt imma i min bil heller som just nu denna period som varit.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]