Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
#1251503
Är i stort sett nöjd med min D3, men det går inte att komma ifrån att den är på gränsen rent orkesmässigt, missförstå mig rätt nu, den är tillräcklig för det mesta men ibland kan den kännas lite slö om man jämför med min gamla V60 D4 VEA.
För lite säkrare omkörningar så är det bäst att välja sportläget, då blir det lite bättre fart i den, som sagt inget stort problem, man måste bara vara lite mer förutseende vid omkörningar.

Annars så är det en trevlig bil
av Persvante
#1252088
Kanske lite skillnad på motorerna där :-)
Faktum är att D3 räcker för mig, håller hastighetsgränserna med lite "moms", det är bara vid omkörning man kanske skulle önska sig några ponnies till.
av mikebike
#1252139
Persvante skrev: mån 28 maj 2018, 19:45 Kanske lite skillnad på motorerna där :-)
Faktum är att D3 räcker för mig, håller hastighetsgränserna med lite "moms", det är bara vid omkörning man kanske skulle önska sig några ponnies till.
Jag har kört 39 år utan fortkörningsböter.
Förra veckan kollade jag min hastighetsmätare med GPS. Vid 120 km/tim på mätaren visade GPS:n 118,8 km/tim. Jag får nog sluta med att ligga på +10 mot skyltad hastighet. :-o

Skaffade en uppsättning Rimgard, inte på[…]

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]