Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Då kan nog jag räkna med få en extra avgift. 99kr/mån för max 1500mil. Förmodligen räknades det på att det då ska göras två anpassade servicar och en basservice på tre år 4500mil. Vi kör minst 2000mil/år.
Blir det då dyrare än om jag skulle "betala" för servicen då säger jag upp serviceavtalet. Köper ja en bil för nästan 500k har jag råd med service för 3000kr en gång om året.
Jag tycker det är väldigt bekvämt med serviceavtal. När bilen säger till bokar jag tid, lämnar in den och får ut den lånebil som ingår i avtalet, kommer tillbaka och bara hämtar ut servade bilen.. Att det också blir lite billigare gör ju inget.
10% sparar man här hos åf. Så det är väl ingen kioskvältare.

Vid nybiksköpe de första 3 åren brukar det bli billigare. 199sek betalade jag på v70in. 99sek kostar xc60in och få är det ju inte mycket att fundera på.
På vår V60 som är några år spar vi ca 10% och eventuella prishöjningar, plus att det då ingår lånebil vilket jag nog värderar till minst en femhundring.. Kanske mer. Jag jobbar inte så att jag kan gå eller på annat sätt smidigt ta mig till jobbet/hemmet från verkstan.
XC90_Executive skrev:Haft min MY16 V60 Polestar inne på första servicen och den kostade 3345kr. Inte farligt tycker jag. Kollade inte ens vad serviceavtal kostar, för jag antog att det var dyrt :wink: :lol:

Jag är van att betala mellan 4000-4500kr varje år för min C70 T5 sedan jag köpte bilen ny. Vad jag läser här så är det ju dyrt jämfört med vad andra betalar och då även för din V60 Polestar MY16. Jag kan ju inte tänka mig att en ny bils service blir billigare med åren.
Det jag kan hoppas på är att min V60 CC D4 AWD blir "billigare" även om jag har serviceavtal eller inte.
Det går att göra service avtal på 24 alternativt 36 månader. Dessutom går det att avbryta när man vill det, men då vara beredd att få justera den sista betalningen utifrån tiden och servicen som är gjord. Ca 10% "billigare" har jag fått reda på att det kan bli med service avtal gentemot engångsbetalning vid service.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]