Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FisherPrice
Jag har 2 tidur men inte VOC eller sensus. Hur i allsindar ställer jag om tiden med knapparna på blinkersreglaget? Jag blir inte klok och manualen är otroligt intetsägande!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Gunner
MNN skrev:Okej nu ska vi se.Jag kör inte så långt till jobbet typ 15 min tar det.Bor i skåne så det brukar inte vara så kallt på vintern.
Vilket är att föredra.Att köra med VOC och ställa in tiden själv eller ha Auto på alltid.Tycker det är märkligt att värmaren går 50 min efter jag stängt bilen.Tar inte det mycket batteri?
Om jag startar den via VOC och har Auto off måste jag stänha värmaren via VOC eller kan jag stängavärmaren i bilen?
Det första jag gjorde var att ställa av auto som enbart går när bilen går. Du bor ju söder ut och behöver enbart ställa in tidprogrammet som anpassar sig efter yttertempen. Ju kallare desto tidigare startar den och vise versa. //Mats
av malte2009
Tänk oxå på att värmaren tar mycket ström och kör man mycket korta sträckor så behöver man stödladda batteriet ibland! Regeln är annars att kör man värmaren 30 min så ska man även köra bilen 30min för att inte få problem vid start!

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]