Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikekop
Mattiasvolvo skrev:Snyggt!

Jag köpte mina på Hova, men det är säkert samma kille i Kina som bygger dom. :D

Jag fick med en kopplingsdosa så de är aktiverade på p-ljusläget. Då lyserbakljusen också, vilket är krav vid eftermod tydligen. Med halvljus på är de nerdimmade. Funkar jättebra och de lyser lika bra som original.
Strömmen tog jag från ett spolarmunstyckevärmare-uttag som sitter framme på vänster sida som inte används i alla fall.

Lycka till med monteringen!
Tackar!
Ja, tror det är flera som säljer dessa, jag har sett dom på VParts också.
Betalade ca 600:- för dessa.
Då jag har Herrgårdsvagnpaketet så har jag uppvärmda spolarmunstycken, så det går nog inte att ta ström där tyvärr.
Var tog du startströmmen till relät? Rätt på kablarna till lyktorna?
Användarvisningsbild
av Mattiasvolvo
mikekop skrev:Då jag har Herrgårdsvagnpaketet så har jag uppvärmda spolarmunstycken, så det går nog inte att ta ström där tyvärr.
Nej, men är det bara styrström så märker inte övervakningen något.
Strömmatning behöver man från någonting som ger +12V när tändningen är till. Kanske du kan ta från extraljusmatningen istället? Säkring 28. Det finns bra kopplingar för att koppla på där, typ Bild

Kolla gärna Camel's kommentar här också: DRL på xc70 my13
Jag kopplade på samma sätt.
Och använd krimpskor och inte strömtjuvar, för tjuvarna skadar de redan tunna kablarna.

När sedan halv- eller helljus är på så dimmas/släcks DRL tack vare styrströmmen från halv&hel-ljuskablarna. Jag klippte kabeln ca 5 cm från kontakthuset till ljusinsatsen vänster fram. Färgkoderna på kablarna är (på V60 MY12):
(5)grå/brun (helljus; DRL släckt) och (3)gul/röd (halvljus; DRL nerdimmad).
Gren-krimpkontakt på kabeln. Sen är det bara att isolera ordentligt med vulktejp.

Ursäkta om jag var övertydlig, men jag tänkte hellre lite för mycket info än för lite :)
av mikekop
Mattiasvolvo skrev:
mikekop skrev:Då jag har Herrgårdsvagnpaketet så har jag uppvärmda spolarmunstycken, så det går nog inte att ta ström där tyvärr.
Nej, men är det bara styrström så märker inte övervakningen något.
Strömmatning behöver man från någonting som ger +12V när tändningen är till. Kanske du kan ta från extraljusmatningen istället? Säkring 28. Det finns bra kopplingar för att koppla på där, typ Bild

Kolla gärna Camel's kommentar här också: DRL på xc70 my13
Jag kopplade på samma sätt.
Och använd krimpskor och inte strömtjuvar, för tjuvarna skadar de redan tunna kablarna.

När sedan halv- eller helljus är på så dimmas/släcks DRL tack vare styrströmmen från halv&hel-ljuskablarna. Jag klippte kabeln ca 5 cm från kontakthuset till ljusinsatsen vänster fram. Färgkoderna på kablarna är (på V60 MY12):
(5)grå/brun (helljus; DRL släckt) och (3)gul/röd (halvljus; DRL nerdimmad).
Gren-krimpkontakt på kabeln. Sen är det bara att isolera ordentligt med vulktejp.

Ursäkta om jag var övertydlig, men jag tänkte hellre lite för mycket info än för lite :)
Tack som sjutton Mattias, detta blir till stor hjälp!
Användarvisningsbild
av Ostbåge
Hur gjorde du med dina parkeringssensorer? Jag beställde detta kit och skar ut plasten för hålet till parkeringssensorerna. Det är bara det att parkeringssensorerna är mindre än hålet. Och själva plasthållaren som sensorerna sitter i den gamla panelen passar inte/saknar fäste på den nya panelen.

I youtube-videon vid 3.20 så ser man hur de gör. Problemet är att min hållare till sensorn inte ser ut sådär. Jag har R-design, ser annorlunda ut. Eller om det är årsmodellbaserat (2013)?

Jag behöver alltså komma på nåt smart sätt att fästa parkeringssensorerna i de nu förstora hålen i de nya panelerna. Någon med idéer?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Svart smältlim.
av mikekop
Ostbåge skrev:Hur gjorde du med dina parkeringssensorer? Jag beställde detta kit och skar ut plasten för hålet till parkeringssensorerna. Det är bara det att parkeringssensorerna är mindre än hålet. Och själva plasthållaren som sensorerna sitter i den gamla panelen passar inte/saknar fäste på den nya panelen.

I youtube-videon vid 3.20 så ser man hur de gör. Problemet är att min hållare till sensorn inte ser ut sådär. Jag har R-design, ser annorlunda ut. Eller om det är årsmodellbaserat (2013)?

Jag behöver alltså komma på nåt smart sätt att fästa parkeringssensorerna i de nu förstora hålen i de nya panelerna. Någon med idéer?
Mina parkeringssensorer passade perfekt, precis som i filmen du länkar. Så jag kan nog inte hjälpa dig tyvärr.
av erut67
Jag har en XC60 R-design 2012.
För att få parkeringssensorerna på plats var jag tvungen att köpa nya kåpor till en XC 60 ej R-design 2012. Plasthållarna för p-sensorerna från dessa monterades sedan in led-panelerna. Då passar allt perfekt.
Användarvisningsbild
av Ostbåge
erut67 skrev:Jag har en XC60 R-design 2012.
För att få parkeringssensorerna på plats var jag tvungen att köpa nya kåpor till en XC 60 ej R-design 2012. Plasthållarna för p-sensorerna från dessa monterades sedan in led-panelerna. Då passar allt perfekt.
Ok! Tack! Var köpte du ifrån? Skrot eller orginal? Pris?
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]